Aken: Shane Breen haalt voordeel uit zijn Ierse achtergrond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Aken: Shane Breen haalt voordeel uit zijn Ierse achtergrond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 08:13

http://www.horses.nl
Linde Oortveld

In Ierland weten ze wel raad met greppels, waterbakken en wallen. Deze achtergrond bleek voor de Ier Shane Breen in zijn voordeel uit te pakken. In de zojuist verreden 'Preis der Sparkasse', een jachtparcours, pakte hij de winst. Hij reed een foutloze ronde in een tijd van 77,82 seconden. Hiervoor zadelde hij de twaalfjarige Iers gefokte vosruin Dorada (v. Harlequin du Carel); een paard dat uitermate geschikt is voor jachtproeven.

"Hij is zo moedig! Gisteravond kon je hier de baan verkennen, maar dat heb ik niet gedaan. Het is helemaal niet nodig met Dorada. Hij houdt van dit werk." Hij is niet alleen snel, maar heeft ook een fijn karakter. "Mijn driejarige dochter rijd er ook mee", lacht Breen. Het kleine blonde meisje moedigde 'haar' paard vanaf de tribune aan.
Dorada werd als driejarige gespot door Breen en door zijn sponsor aangekocht. De laatste tijd is de combinatie erg succesvol. "Zo waren we in Falsterbo vorige week nog derde en in Lummen tweede." Volgende week komt de combinatie aan start in Hickstead. "Daarna volgt Dublin." Of de Wereldruiterspelen in Kentucky in de planning staan is nog niet duidelijk. "Ik hoop het echt. Ik ben volop aan het duimen. Maar het team is nog niet bekend."
De Zwitser Werner Muff pakte de tweede prijs. Hij deed dit samen met de KWPN'er Unik GS (Heartbreaker x Burggraaf). Vincent Voorn zette een nette prestatie neer met Audi's Radja (Concorde x Burggraaf) en mocht als derde opstellen, voor de Italiaan Natale Chiaudani.

Klik hier voor de uitslagen.