Aken: Kevin Staut vier keer nul tijdens de paardenwissel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Aken: Kevin Staut vier keer nul tijdens de paardenwissel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 08:11

http://www.horses.nl

Kevin Staut heeft gisteravond tijdens de rubriek Best of Champions, ook wel de paardenwissel genoemd, op naam geschreven. Hij reed niet alleen met zijn eigen paard Brazil M (v. Gran Corrado), maar ook met de overige drie paarden een foutloze ronde. Beste paard was Atlete van 't Heike (v. Voltaire) van Eric Lamaze. De merrie kreeg in vier parcoursen slechts één balk aan de benen.

Eric Lamaze eindigde zelf op de vierde plaats. Jos Lansink werd tweede en Denis Lynch bezette de derde plaats.
In deze rubriek komen alleen kampioenen aan start. Kevin Staut is regerend Europees kampioen, Jos Lansink wereldkampioen, Olympisch kampioen Eric Lamaze en de winnaar van de Grote Prijs van Aken 2009 Denis Lynch.

Suomi

Re: Aken: Kevin Staut vier keer nul tijdens de paardenwissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:10

Respect. Knap dat je niet alleen met je eigen paard goed presteert, maar ook met andermans paarden goed weet te presteren.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:53

dan weet je pas echt wat rijden is.. als je 4 verschillende paarden zo kunt rijden.. idd respect

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:30

Ja, leuke opzet. Ik zou dit ook wel eens bij de dressuur willen zien.

En Atlete is de tante van Otto (mijn paard). Goooooooo Voltaire-nakomelingen! *\o/* *\o/* *\o/*

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:32

Als een paard correct gereden wordt zegt dat ook wat! Als je dan als ruiter dat er uit kunt halen zegt dat ook wat over hem

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 08:34

Motje11 schreef:
Ja, leuke opzet. Ik zou dit ook wel eens bij de dressuur willen zien.
*\o/* *\o/* *\o/*

Tja het is toch niet op wereldniveua, maar tijdens CH Meerlo ( noord limburg) wordt al jaren een ruiterdressuurwissel in het Z2 gehouden.
Leuk om te kijken, zeker om dat de beste 6 mogen starten en de nr1 moet op paard van nr 6 enz enz om zo zo eerlijk mogelijk kansen te krijgen.
Dan blijkt dat lang niet iederen uit te voeten kan met een ander paard
:+ :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:56

Au3 schreef:
Tja het is toch niet op wereldniveua, maar tijdens CH Meerlo ( noord limburg) wordt al jaren een ruiterdressuurwissel in het Z2 gehouden.
Leuk om te kijken, zeker om dat de beste 6 mogen starten en de nr1 moet op paard van nr 6 enz enz om zo zo eerlijk mogelijk kansen te krijgen.
Dan blijkt dat lang niet iederen uit te voeten kan met een ander paard
:+ :D

Leuk, ik zou het zelf ook wel eens op mijn eigen niveau willen doen. (M1)
Ik ben wel benieuwd hoe lang ze de tijd krijgen om aan elkaar te wennen, ook bij de springwedstrijd hierboven. En lopen die paarden dan 4 parcoursen op een dag? Dan zullen ze vast niet zoveel tijd krijgen om los te rijden, anders wordt het wel erg veel voor ze.

Met het ORUN examen moesten we ook een B-parcours springen op een onbekend paard. Dat was ook wel spannend want ik had toen alleen nog parcoursen met mijn eigen paard gesprongen. Maar het moest toch dus verstand op nul en gaan...! (gelukt)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:59

Leuk idee! En knap dat je niet alleen je eigen paard correct kan rijden, want die ken je toch het beste.

Ze zouden het voor dressuur ook op alle niveau's moeten gaan doen :D