Albert Zoer derde in belangrijke rubriek tijdens CHIO Aken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Albert Zoer derde in belangrijke rubriek tijdens CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 19:52

www.anp.nl

Albert Zoer is vrijdag tijdens het CHIO in Aken als derde geëindigd in de Grote Prijs van Noordrijn-Westfalen. De springruiter moest alleen de Zwitser Steve Guerdat (Ferrari) en de Canadese olympisch kampioen Eric Lamaze (Hickstead) voor zich dulden. Zoer kreeg voor zijn prestatie een cheque van 8200 euro overhandigd.

Zoer, die Uruguay reed, bleef in de barrage foutloos en noteerde een tijd van 44,91 seconden. Daarmee stond hij enkele minuten aan de leiding. Daarna dook echter Guerdat onder zijn tijd (44,04), waarna Lamaze zijn paard naar de tweede plaats leidde: 44,16. De Nederlander bleef dus een kleine seconde verwijderd van de overwinning, maar was desondanks tevreden: ,,Als ik nu weer moest rijden, dan zou ik precies hetzelfde doen. Ook dan zou ik die ene seconde net tekortgekomen zijn'', zei Zoer. ,,Voor mijn gevoel was het een perfecte ronde.''

Zondag, tijdens de Grote Prijs, rijdt Zoer overigens niet Uruguay maar Samurai. ,,Uruguay heeft extreem veel kwaliteiten. Maar hij is pas negen jaar en ik wil niks forceren.''

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 06:25

Spannende barrage; ik heb hem gezien.
Ik had gehoopt dat Albert aan de leiding zou blijven, maar er kwamen nog zoveel goede combinaties na hem. Het was wel gaaf dat iedereen er voor ging; dat maakte het extra spannend.
Chriatian Ahlmann zat volgens mij trouwens rond de 41 seconden, maar door zijn snelheid tikte zijn paard net de laatste balk eraf. Ik vraag me af of die het had kunnen halen als hij nèt wat voorzichtiger was geweest...

Verstandig besluit, trouwens, van Albert om nog niet zo veel van Uruguay te vragen; maar het is er zeker eentje voor de toekomst. Ik hoop dat het zondag met Samurai ook een beetje lukt, maar erg veel goede resultaten heb ik nog niet gezien met dat paard...