www.horses.nl
Eventingruiter Tim Lips uit Made stuurde zijn Concrex Oncarlos vanmiddag naar een achttiende plaats in het eerste onderdeel van de prestigieuze eventingwedstrijd in Aken. Zijn dressuurproef werd gewaardeerd met 69,20 procent. ,,We hadden wat kleine foutjes, maar ik ben zeker tevreden over mijn proef", aldus Lips, die vastbesloten is een mooie prestatie neer te zetten in Aken.
Het dressuuronderdeel werd met een score van 74,53 procent gewonnen door de Duitser Michael Jung met Weidezaunprofi's River of Joy. De Britse Emily Baldwin werd tweede met Drivetime (73,87 procent). Karin Donckers uit België eindigde als derde met Gazelle de La Brasserie CH (73,73 procent).
Vanavond komen de eventingruiters aan de start in het springonderdeel, dat verreden wordt in het hoofdstadion. ,,Oncarlos springt de laatste tijd heel goed. We gaan natuurlijk voor een foutloze ronde. Daarmee kun je vaak een enorme sprong maken in het klassement", vertelt Lips.
Lips heeft het parcours voor de cross-country, die morgen op het programma staat, al gezien. ,,Er staat een hele mooie, maar dikke cross. Ik heb er zin in en hoop een mooi resultaat neer te zetten."