De goedgekeurde dekhengst en internationaal springpaard Montender zal afscheid nemen van de sport tijdens CHIO Aken. De zeventien jaar donkerbruine hengst (Contender x Burggraaf) was vooral bekend onder zijn Duitse springruiter Marco K'utscher. Met Montender nam Marco's carrière namelijk een bliksemvlucht. Hij werd in 2004 vijfde tijdens de wereldbekerfinalem, en in hetzelfde jaar werd de combinatie zowel in het landenklassement als individueel derde tijdens de Olympische Spelen behaalde ook brons met het team. Twee jaar later, in 2005, werden Marco en Montender zowel met het team als individueel Europees Kampioen springen.
Montender is goedgekeurd bij een flink aantal stamboeken, waaronder het KWPN, Holsteiner verband, BWP, Oldenburger, AEs etc. Een aantal van zijn goedgekeurde zonen zijn Montendro, Monte Bellini en de onlangs bij het KWPN goedgekeurde Back Gammon. Monte Bellini zal eveneens in Aken aanwezig zijn om zijn vader te eren tijdens het afscheid. Het afscheid vind plaats tijdens de pauze van de Grote Prijs van Aken.
Was zeker toen hij onder Marco liep onwijs fan van het dier.
xSwanHeart
Geplaatst: 15-07-10 18:44
Goed dat hij nu de sport uitgaat! Was een prachtbeest! Moest wel even lachen toen ik op de homepage las: De zeventien jaar donkerbruine hengst (Contender x Burggraaf) was vooral bekend onder zijn Duitse springruiter Marco poedersuiker.
Elisa2
Geplaatst: 15-07-10 19:16
moest ook even lachen bij de voorpagina,maar een hele fijne hengst inderdaad.Fijn dat ie lekker met pensioen mag!
Charisma
Geplaatst: 16-07-10 07:32
Dan kan ik bij zijn afscheid zijn! Topdier!
besita
Geplaatst: 16-07-10 08:13
jammer ..hij was net een tweede carrière begonnen onder Eckermann ..had gedacht dat ie nog een kkeer WEG zou lopen want hij deed het best goed . Ohhh wat was ik fan van hem toen hij onder Marco liep ..