Theo Ploegmakers voorgedragen als nieuwe voorzitter KNHS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Theo Ploegmakers voorgedragen als nieuwe voorzitter KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 08:10

www.knhs.nl

De vertrouwenscommissie van de Ledenraad van de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie heeft unaniem en van harte ingestemd met de voordracht van een uit bestuur en directie van de KNHS samengestelde commissie, die op basis van een daartoe opgestelde profielschets op zoek ging naar een opvolger voor Martien van den Heuvel als voorzitter van de KNHS. Deze commissie heeft Theo Ploegmakers (63 jaar) uit Vught bereid gevonden de voorzittershamer over te nemen. Ploegmakers is thans vice-voorzitter van het Federatiebestuur en bestuurslid van de Sectorraad Paarden.

"Persoonlijk ken ik Theo al heel veel jaren en dus ook zijn kennis van en zijn belangstelling en inzet voor onze sport. Met bovendien zijn bestuurlijke ervaring en succesvolle achtergrond in het bedrijfsleven is hij ook naar mijn mening een ideale kandidaat voor het voorzitterschap van de KNHS. Theo is zéér gemotiveerd om van deze functie een succes te maken en is voornemens zijn andere bestuursfuncties in de paardensport, met uitzondering van die van de Sectorraad Paarden waarin hij immers de KNHS vertegenwoordigt, neer te leggen. Het verheugt mij persoonlijk zéér, dat het overleg tussen Federatiebestuur, de bestuurscommissie en de vertrouwenscommissie tot deze voordracht heeft geleid", aldus Martien van den Heuvel die de komende maanden gaat gebruiken om zijn functie over te dragen.

De verkiezing van Ploegmakers tot voorzitter van de KNHS zal op de eerstvolgende vergadering van de Ledenraad plaatsvinden. De feitelijke voorzitterswisseling vindt plaats tijdens de Ledenraadsvergadering op 13 januari 2011. De tussenliggende periode zal worden benut om de nieuwe voorzitter de gelegenheid te geven om zich in de nieuwe functie in te werken.

Theo Ploegmakers, gehuwd en vader van twee kinderen, is vice-voorzitter van Indoor Brabant en voorzitter van de KNHS Belangenvereniging Springen. Deze twee functies legt hij neer.