Regen verpest de Nachtkoetsparade *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Regen verpest de Nachtkoetsparade *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 08:17

www.buurtleven.nl

Voor de 20ste keer ging afgelopen zaterdag de Nachtkoets van start op de Zuidas. Mooi opgedofte mannen, vrouwen en paarden rijden door Amsterdam in prachtige rijtuigen. De paardenpoep kun je al van verre ruiken.

"We rijden vandaag met 43 rijtuigen. De route gaat vanaf de Beethovenstraat door de stad naar de Noordermarkt. Daar staat een natje en een droogje klaar voor de deelnemers." zegt voorzitter Wijnen. Zijn vrouw registreert ondertussen alle deelnemers.

Aan de tocht doen prachtige rijtuigen mee die worden getrokken door al even mooie paarden. De deelnemers komen uit Nederland, Duitsland en België. "We hebben zelfs wel eens een deelnemer uit Amerika gehad. Die scheepte zijn paarden in en kwam speciaal voor de Nachtkoetsparade naar Europa" vertelt Esther Brugman die samen met haar vriendin Marion van der Heijden staat te popelen om te beginnen.

Voor de tocht zijn een paar vergunningen nodig van verschillende stadsdelen. Voorzitter Wijnen vertelt dat het steeds lastiger wordt om die vergunningen te krijgen. "Met al die stadsdelen gaat de lol voor de organisatie er wel een beetje af. De goede ambtenaren daargelaten natuurlijk." Vooral de fusie tussen Zuideramstel en Oud Zuid heeft voor problemen gezorgd.

Om precies 9 uur vertrekt de stoet en de huisfotograaf Hans Huisjes staat klaar met zijn camera. Op hetzelfde moment is er duidelijk gerommel van onweer te horen. "Het onweer hoeft geen probleem te zijn voor de paarden maar als het gevaarlijk wordt stoppen we de tocht" zegt Hans.

Kort daarna regent het pijpenstelen en al die mooi aangeklede mensen krijgen een hoosbuis over zich heen. De regen spoelt de verse paardendrollen van de weg, dat zorgt ervoor dat ook de stank weg trekt.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 08:28

Wat zonde.
Ik vind het een mooi gezicht zo'n stoet met opgedofte paarden,koetsen,en van die opgedofte oude grijze vrouwtjes met hoedjes(sommige kijken er wel eigenwijs bij :')
Lijkt me ook bijzonder eng om met onweer te moeten rijden,brrr.

Liaz26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:31

Erg Leuk moet vaker gebeuren in Amsterdam :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:15

Liaz26 schreef:
Erg Leuk moet vaker gebeuren in Amsterdam :D

Dat gebeurt er ook al 20 jaar :P
Ik ben ook wel eens bij dioe rit geweest. Mijn helaas overleden buurman Meneer Klaasse Bos reed elkk jaar mee met zijn 2 vos mini shetten.
Wat had ik hem hier nog graag weer bij gezien...