Paard te water en verdrinkt in de Oude Rijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paard te water en verdrinkt in de Oude Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 08:26

www.webregio.nl

Een paard is zaterdagmiddag op de Kort Steekterweg in Alphen aan den Rijn verdronken. De menner die op het erf op het dier zat, viel er plotseling van af toen het paard op hol sloeg.

Met wagen en al liep het paard het erf af en de Oude Rijn in. Omstanders hielpen om het dier boven water te houden, maar deze poging mislukte. Waardoor het paard uiteindelijk verdronk.

Kijk hier voor foto's. (Sommige foto's kunnen schokkend zijn)

klijnliesje

Re: Paard te water en verdrinkt in de Oude Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:31

Dit is gelijk aan een nachtmerrie..Menner zat op het paard???

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:34

Ach gos wat sneu zeg :\ . Dit wens je niemand en geen enkel paard toe :\ .

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:35

Ja dat dacht ik ook meteen, de menner zat op het dier? Beetje vreemd... Wel heel erg voor het dier, en voor iedereen die zoveel moeite heb gedaan om het dier boven water te houden.

geerkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:36

vreselijk!
Is het paard verdronken vanwege de kar die er aan hing?
Ik snap niet waarom er nog niet een soort van kliksysteem bestaat waarin je in een of twee handelingen het tuig kun losmaken van het paard...het lijkt mij iets makkelijker voor het paard als het te water raakt om niet vast te zitten aan een kar.

Het kan dat dit heel dom klinkt...ik heb totaal geen verstand van aangespannen rijden,ik vind het doodeng...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:37

Denk dat de menner op de bok zat ;-) Hoewel het wat raar staat zo.

Akelig :\ Zo met een kar heeft het paard geen schijn van kans, ook zonder kar zal het voor een paard een hele toer zijn om uit de oude rijn te klimmen, maar nu is de kar ook nog eens als gewicht het paard naar beneden aan het trekken.

Lijkt me ook vreselijk voor de mensen die geprobeerd hebben het paard nog met hoofd boven water te houden, het besef dat je dan moet krijgen dat het tevergeefs is :\

(en de gemiddelde Nederlander heeft niet als een soort Rambo of IndianaJones een stevig mes in de broekband om gelijk de kar los te snijden van het paard)

Adawi

Jeetje! Aan de andere kant van de Rijn staan mijn paarden.
Had het nog niet gehoord. Wat verschrikkelijk zeg!

En inderdaad, zat de menner op het paard? Of is hij van de bok gevallen?

Steppe

Hier moet je niet aan denken echt vreselijk.
En idd de mensen die hun best hebben gedaan het paard te behoeden voor verdrinking zullen dit niet snel vergeten
Sterkte voor de eigenaar

Ik heb ook met mijn paarden aan het water gestaan en het idee dat een van mijn paarden te water zou komen en er niet meer op tijd uit, schoot toch wel regelmatig door mijn hoofd.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:39

Apple schreef:
(en de gemiddelde Nederlander heeft niet als een soort Rambo of IndianaJones een stevig mes in de broekband om gelijk de kar los te snijden van het paard)

maar waar was de menner? Was die zo gewond dat ie niet meteen aan kon snellen, om het allemaal los te snijden? Het lijkt me dat de gemiddelde menner wel een mes bij zich heeft, helemaal als je een kanaal waar je paard in kan verdrinken naast je heb...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:42

Beetje menner heeft een mes bij zich inderdaad. Alleen houden de meeste menners dat mes opgeborgen in de kar en niet op zichzelf. En de menner was al van de bok afgevallen.

Punt is: ook al was er een mes in de kar, dan denk ik dat het onmogelijk was om die te bereiken. En voordat je dan een ander mes gevonden hebt.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:43

Ooohja, nu snap ik het inderdaad. Eigenlijk wel een les dan voor de meeste menners, niet in de kar houden maar bij jezelf...

Marissaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:43

jeetje wat erg!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:44

niet zo oordelen, daar word het paard niet levend van. En de menner zal zich ook wel meer dan schuldig voelen. En dingen gebeuren, dat zijn nu eenmaal die domme pech ongelukjes. En waarom kan de menner niet op het paard zitten. Mischien liet die wel even zien dat je er ook op kon zitten. Dat zijn allemaal dingen die je niet weet. Omdat we er niet bij waren. Dat gegis en ik had dit of ik had dat gedaan. Vind allemaal zo van alsof het jou niet zou gebeuren.

Dat kliksysteem lijkt me ook idd wel handig ja.

Maar denk dat de paniek zo groot is, dat je vergeet een mes te pakken. Of op de juiste manier te handelen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:45

Gho idd heel sneu dit...

Paard wss in paniek, dan een koets die naar beneden trekt. Lijkt me niet evident om dan ff te helpen, zeker niet als je wil helpen en niets van paarden weet.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:45

Twee messen, eentje op jezelf en eentje in de kar :D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:46

Ik oordeel niet, maar ik vraag me af waarom dat niet is gebeurt, en daarom vraag ik hier dus waar de menner toen d'r tijd was. Ik oordeel niets en niemand hier. Behalve dan als de menner echt op het paard zat terwijl het voor de kar stond.

Dat doe je toch niet... Hoe gevaarlijk wil je het maken.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:49

Jeetje dat is erg.
Vreselijk voor die meneer

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:50

geerke schreef:
vreselijk!
Ik snap niet waarom er nog niet een soort van kliksysteem bestaat waarin je in een of twee handelingen het tuig kun losmaken van het paard....

Zo'n systeem bestaat wel degelijk. Wij hebben dergelijke 'snelkoppelingen' op ons tuig. Met zes rukjes is ons paard dan ook los van de wagen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:52

Zo'n kliksysteem betaat gewoon, heet een quick release :)* Maar dan moet je hem wel gebruiken/aan je tuig hebben.

edit Elsb was me voor :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:55

Vergissen jullie je niet hoe gevaarlijk het is om bij het paard te komen als het dier onder water is, geen mens die het er levend vanaf brengt om dan bij de achterbenen de kar los te maken
Denk dat je voor je eigen veiligheid moet kiezen op dat moment.

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:59

jeetje wat erg :oo
lijkt me een complete nachtmerrie..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:01

Dan moeten de helpers ook net weten waar de zes clipjes zijn en hoe dat te doen :\

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:03

Apple schreef:
Dan moeten de helpers ook net weten waar de zes clipjes zijn en hoe dat te doen :\

Zelfs dan ga je onder water niet bij die schoppende achterbenen de sluitingen los maken, soms is het op het droge al gevaarlijk om ze los te maken als een paard slaat

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:05

Ja precies :\

Het is een hopeloze zaak om een paard proberen te bevrijden uit het span terwijl die in het water ligt.

geerkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:06

ElsB schreef:
geerke schreef:
vreselijk!
Ik snap niet waarom er nog niet een soort van kliksysteem bestaat waarin je in een of twee handelingen het tuig kun losmaken van het paard....

Zo'n systeem bestaat wel degelijk. Wij hebben dergelijke 'snelkoppelingen' op ons tuig. Met zes rukjes is ons paard dan ook los van de wagen.

goh...wat jammer dat het al bestaat...nou,ja gelukkig natuurlijk!
(Ik was net op weg om patent aan te vragen)

maar niet iedereen heeft dat op zijn tuig?
6 klikjes is nog aardig wat als het dier te water ligt te vechten met bewegende benen...