KWPN Paardendagen van 16 tot en met 20 augustus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

KWPN Paardendagen van 16 tot en met 20 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 16:25

www.kwpn.nl / Nieuwsredactie

Op maandag 16 augustus starten de KWPN Paardendagen op het KNHS-centrum in Ermelo. Het KWPN maakt zich op voor de finales van het keuringsseizoen en de jonge paardencompetities Pavo Cup, VION-Cup en VSN-Cup. Het programma van de KWPN Paardendagen omvat net als vorig jaar vijf hele dagen. Aansluitend vindt op zaterdag 21 augustus de Nationale Tuigpaardendag plaats.

De eerste dag van de KWPN Paardendagen staat in het teken van de voorrondes van de VION-Cup voor vijf- en zesjarigen en de VSN-Cup. De strijd wordt verreden over drie onderdelen: de dressuurproef, het springparcours en de terreinproef. Het dressuuronderdeel is gelijk aan dat van de vierjarige paarden in de Pavo Cup, ze komen dus ook met drie paarden tegelijkertijd in de baan. Daarna volgt een springparcours op B/L- niveau. Een jury bestaande uit twee personen beoordeelt de paarden in de terreinproef op drie onderdelen: techniek in het terrein en op de sprong, het in balans en gehoorzaam gaan tussen de hindernissen en de kwaliteit van de galop.

Op dinsdag strijden de driejarige springmerries om het Nationaal KWPN-kampioenschap vrijspringen. Ook vinden op deze dag de halve finale van de vierjarige springpaarden en de eerste ronde van de zevenjarige springpaarden om de VION-Cup plaats. Maar ook de tuigpaarden maken hun opwachting op dinsdag. Verder staat op dinsdag de halve finale van het FSP-kampioenschap voor driejarige tuigpaarden op het programma. De finale wordt verreden op de Nationale Tuigpaardendag, waar ook de beste veulens terugkomen voor een presentatie. Nieuw in het programma zijn de eenspannen tuigpaarden in het kader van de Young Riders-competitie. Op woensdag wordt de halve finale van de Pavo Cup voor vijfjarige dressuurtalenten verreden en staat ook het tweede onderdeel van de finale voor vijf-, zes- en zevenjarige springpaarden voor de VION-Cup op het programma.

Donderdag is de dag waarop de springpaarden de hoofdrol spelen, met alle finales van de VION-Cup, de Nationale Merriekeuring voor springmerries, de Nationale Veulenkeuring voor springveulens en de huldiging van de Fokker van het Jaar in de springrichting. De veulens worden geselecteerd in de dressuurbanen en de beste veulens komen voor de finale op het hoofdterrein.

Op de vrijdag wordt de finale van de Pavo Cup gehouden. De opzet is gelijk aan die van vorig jaar. De hoofdring biedt op vrijdag plaats aan de voorselectie van de dressuurveulens, die net als de spring-, tuigpaard- en Gelderse veulens de finalestrijd om de Equimax Bokaal op het hoofdterrein hebben. Ook dde huldiging van de Fokker van het Jaar in de dressuurrichting is op deze dag. Daarnaast komen de Gelderse paarden aan bod op vrijdag. De op de Dag van het Gelders Paard in Hengelo geselecteerde Gelderse merries en veulens laten hun kwaliteiten zien aan het publiek in Ermelo.

Mootje

Re: KWPN Paardendagen van 16 tot en met 20 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:10

Leuk :j
Ik wil gaan kijken bij de VSN cup, alhoewel ik liever zelf mee had gedaan! Als mijn instructeur in de finale van de PAVO-cup zit, kom ik vrijdag denk ik ook nog even langs.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:48

Ik ben zeker op vrijdag aanwezig, ik hoop nog een dagje extra...

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:18

Ligt het aan mij, kijk ik er over heen, maar wanneer is de nationale merriekeuring voor dressuurpaarden?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:18

Dat is op vrijdag denk ik. Dat is de dressuurdag met de PAVOcup.

Jammer dat ze dat tegenwoordig gescheiden houden. Ik zou veel liever en de springpaard merries en de dressuurmerries en de Gelderse merries op een dag zien.
Dan hoef ik nl maar een keer :P :D

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:12

NatasjavE schreef:
Dat is op vrijdag denk ik. Dat is de dressuurdag met de PAVOcup.

Jammer dat ze dat tegenwoordig gescheiden houden. Ik zou veel liever en de springpaard merries en de dressuurmerries en de Gelderse merries op een dag zien.
Dan hoef ik nl maar een keer :P :D

Dat vind ik ook. Juist leuk om alles te kunnen zien.

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:22

ik heb nog maar een paar maand me KWPN'ertje , maar wanneer kan je jezelf selecteren voor de Pavo Cup ?
En ik het alleen maar voor jonge paarden , ow ja , die van mij valt ook nog net onder een pony , zou je dan ook nog mee kunnen doen ?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 20:39

Ik doe mee met de VSN-Cup :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 20:52

xxOrlando schreef:
ik heb nog maar een paar maand me KWPN'ertje , maar wanneer kan je jezelf selecteren voor de Pavo Cup ?
En ik het alleen maar voor jonge paarden , ow ja , die van mij valt ook nog net onder een pony , zou je dan ook nog mee kunnen doen ?

Pavocup is voor 4 en 5 jarige paarden. Voorselecties zijn al begonnen.

Ik zou graag naar de finale van de Pavocup gaan, maar eens kijken of er liefhebbers voor zijn, en of ik die dagen vrij ben...

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:21

Wij zijn dinsdag van de partij met de 3 jarige Cavaletta ( Van Gogh x Faram ) Met het vrijspringen en extrieur