Shortlist Dressuurequipe WEG Kentucky bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta1977

Shortlist Dressuurequipe WEG Kentucky bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 08:29

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Het waarschijnlijke team voor de WK
bij de prijsuitreiking van de landenwedstrijd op het CHIO
Foto: http://www.yvonnetermeer.nl

Tijdens een kaderbijeenkomst van de dressuurruiters heeft bondscoach Sjef Janssen zijn shortlist bekend gemaakt, bestaande uit de ruiters waarmee hij hoopt deel te nemen aan de Wereldkampioenschappen dressuur die in het kader van de WEG in Kentucky worden verreden. De Nederlandse dressuurequipe gaat bestaan uit Adelinde Cornelissen, Imke Schellekens-Bartels, Edward Gal en Hans Peter Minderhoud.

Alle combinaties die naast dit viertal zijn opgenomen in het A- of B-kader blijven wel op de longlist voor de WEG staan. De internationale dressuurwedstrijd in Hickstead, die in de oorspronkelijke planning nog de status had van observatiewedstrijd, heeft deze status niet behouden. Aan alle A- en B-kaderleden is wel gevraagd om tijdens wedstrijden die passen binnen de wedstrijdplanning, zoals die door combinaties in overleg met de bondscoach wordt vastgesteld, vormbehoud te tonen.

Voor de leden van het Nederlandse dressuurteam dat aan de WEG gaat deelnemen zal begin september, vermoedelijk op het KNHS centrum te Ermelo, een tweedaagse training worden georganiseerd.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 08-07-10 09:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: aangepast naar regels voor VN en titel gewijzigd + verplaatst naar VN

Thomas

Re: Dressuurequipe WEG Kentucky bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:53

Voorbarig dit nu al te zeggen. De kwalificatie wedstrijden zijn nog geen eens geweest. Ik wil geen Hans Peter in ons team :+

Getup

Re: Shortlist Dressuurequipe WEG Kentucky bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:10

Het blijft gewoon heel raar om een team zonder Anky te hebben, vind ik.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:12

Weinig verrassend dit team, naar mijn mening zijn dit de sterkste combinaties op dit moment die kunnen en willen gaan. Nu alles nog heelhouden tot Kentucky.

@Getup, dat ben ik wel met je eens

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:21

Geen Anky, het blijft jammer!

Maaar ik vind hier niets voorbarigs aan Thomas, er staat duidelijk 'waarmee hij hoopt deel te nemen', dat er dan weer een speciale naam voor is, vind ik echt een beetje... Tsjah... Wat zal ik er van zeggen... :+ En Hans Peter hoef ik ook niet zo nodig :=

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:27

Vind HP juist een goede voor het team.
Wie hadden jullie dan willen zien?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:28

Hij is wel een hele stabiele factor :j

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:30

Welke ruiter komt er volgens jullie dan wel in aanmerking voor Kentucky? Hans Peter presteert heel constant en ik ken eigenlijk niemand anders opnoemen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:34

kohtje schreef:
Vind HP juist een goede voor het team.
Wie hadden jullie dan willen zien?

Hij zal best leuke scores neerzetten, maar is erg wisselvallig.
Daarnaast vind ik persoonlijk het geen gezicht om naar te kijken... :o Nadine lijkt soms wel een badkuip en komt erg hectisch en spastisch over.
Ik zal heel eerlijk zijn, ik heb geen idee zo wie er anders in aanmerking komt. Ja, als Anky mee had willen doen, met PB, zou ze denk ik nog een aardige kans maken. Het gaat mij ook meer om het beeld, ben ik heel eerlijk in.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:34

Getup schreef:
Hij is wel een hele stabiele factor :j

Was de reden dat hij vorig jaar juist niet in Aken aan de start kwam voor het team, als ik me niet vergis???

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:44

Ik had liever Anky in het team gehad dan HP. Maar goed.... dat komt omdat ik de combi gewoon niet aansprekend vind. Jammer dat Tango nog te weinig ervaring etc. heeft maar dat vind ik al een betere/mooiere combi.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:45

Ik vind HP juist een van de fijnste om naar te kijken!
Niets hectisch .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:47

Hans Peter en Nadine zijn juist een heel constante en stabiele factor voor het team :)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:52

Janine met jou kan ik praten. Zo denk ik er net over.

Ze mogen van mij ook best eens wat risico nemen met een reserve. Neem Marlies van Baalen en Ojay maar eens mee. Die kan ook een 72,5 neerzetten.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:53

met welk paard met HP dan starten?

kohtje

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Thomas schreef:
Janine met jou kan ik praten. Zo denk ik er net over.

Ze mogen van mij ook best eens wat risico nemen met een reserve. Neem Marlies van Baalen en Ojay maar eens mee. Die kan ook een 72,5 neerzetten.

Die hebben lang niet genoeg ervaring als combinatie om mee te nemen naar Kentucky.
Bovendien zijn hun verrichtingen juist alles behalve constant. Misschien over een paar jaar :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:54

kohtje schreef:
Ik vind HP juist een van de fijnste om naar te kijken!
Niets hectisch .

Ik kan er niet goed de vinger op leggen, naast hectisch past 'te rap' er ook nog wel bij.
Vergelijk het eens met Tango, die gaat dadelijk een stuk hogere ogen gooien.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:55

Thomas schreef:
Voorbarig dit nu al te zeggen. De kwalificatie wedstrijden zijn nog geen eens geweest. Ik wil geen Hans Peter in ons team :+

Waaneer wil je ze dan melden? Twee dagen van te voren een e-mail sturen? Lijkt mij juist duidelijk verhaal voor degene die hoogstwaarschijnlijk meegaan om de best mogelijke voorbereiding te hebben.

Ik vind HP helemaal geen verkeerde ruiter, hij zal misschien geen absolute topscores rijden maar gekke dingen zie je hem ook nooit doen dus lijkt mij een fijne stabiele factor. MvB en Ojay meenemen lijkt mij juist geen goed idee.

Nu twee- en vierbeners heel houden en dan zijn "we" een heel eind in de goede richting.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:58

kohtje schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=tFMmr0KjrXQ
niet het mooiste gefilmd maar hoor de reactie van het publiek.
Ik ben echt fan van HP!

Zal wel, heb wel eens een betere uitgestrekte draf gezien waar niet bij werd geklapt. En heb wel vaker mensen horen klappen bij nietszeggende combinaties. Zou het nog steeds op youtube hebben, heb Gal en Lingh eens opgenomen op dvd, waar ook werd geklapt. Ja, viva Las Vegas... :+

Beeeeeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:01

HP scoorde in Aken vorig jaar juist fantastisch. HP is ook echt de enige serieuze kandidaat op dit moment voor een team, daarom heeft Sjef waarschijnlijk nu al zijn short-list bekend gemaakt om ervoor te zorgen dat ieder zich rustiger en daardoor hopelijk beter kan voorbereiden op het WK.
By the way: Marlies met O-jay die scoorde bij de WK jury in Rotterdam 65,3% terwijl hij volgens haar niet substantieel anders liep dan in de Steeg

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:03

HP heeft er gewoon recht op en zich meer dan voldoende bewezen. Hij was was 2 jaar geleden nog vijfde op de OS. ;)
Dat heeft buiten Anky nog geen Nederlander hem nagedaan.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:04

Beeeeeeeeh schreef:
HP scoorde in Aken vorig juist fantastisch. HP is ook echt de enige serieuze kandidaat op dit moment voor een team, daarom heeft Sjef waarschijnlijk nu al zijn short-list bekend gemaakt om ervoor te zorgen dat ieder zich rustiger en daardoor hopelijk beter kan voorbereiden op het WK.
By the way: Marlies met O-jay die scoorde bij de WK jury in Rotterdam 65,3% terwijl hij volgens haar niet substantieel anders liep dan in de Steeg

Het is dan ook een redelijk gewoon paard. Niets mis mee, allemaal heel correct maar ook niet echt een paard waar je 2 nachten van wakker ligt als je toeschouwer (of jury) was. Dat zal ook wel de reden zijn dat ze op de LL staat. Het geheel mist gewoon uitstraling en dat heeft Nadine wel en ze zijn gewoon een veel beterre combinatie.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:07

top hans peter erbij, had niet anders verwacht!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:13

Ja maar dan als reserve.. HP gaat toch ook mee als reserve dan?
Als het goed is hoef je dan niet aan de start te komen,
maar als het wel moet kunnen we best een (klein) risico nemen want dan hebben we zoieso nog 2 toppers.