Moeder verliest vinger, dochter blijft rustig en dapper

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Moeder verliest vinger, dochter blijft rustig en dapper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 12:25

http://www.horseandhound.co.uk / Nieuwsredactie

Een elfjarig meisje uit het Britse Oxfordshire, heeft een certificaat voor heldenmoed gekregen van de plaatselijke ambulancedienst. Het meisje bleef kalm toen haar moeder een vinger kwijtraakte door een paard.

Bella kreeg het certificaat van de "South Central ambulance Service Trust", wegens "het vertonen van uitzonderlijke moed en verantwoording toen zij het alarmnummer moest bellen."

Bella en haar moeder probeerden haar pony op de trailer te krijgen, toen de vinger van moeder Gill verstrikt raakte in het halstertouw. De pony trok terug en de vinger bleef in het touw achter. Helaas konden chirurgen de vinger niet meer terugplaatsen.

Bella belde direct de hulpdienst en kreeg Jacqui Bond aan de lijn.
Jacqui: "Ik vertelde haar dat ze het echt heel goed heeft gedaan en precies de informatie gaf die wij nodig hadden. Ik wou dat volwassen mensen zo kalm en dapper zouden kunnen blijven als zij dat was."

Een ambulancemedewerker: "Bella was ontzettend goed bezig. Ze had een buurvrouw gevraagd om uit te kijken naar de ambulance en bij haar moeder te blijven. Zelf was ze naar de lange oprit gelopen en wees ons de weg toen wij ter plaatse waren. Ze leek niet van streek en zei rustig haar moeder gedag toen deze met de ambulance naar het ziekenhuis werd gebracht.
Nadat we waren vertrokken heeft ze een aantal vriendinnen opgetrommeld om de losgebroken pony te vangen. Hij liep op dat moment in zijn weiland.
Bella is een voorbeeld voor ons allen en we zijn ontzettend trots op haar!"

Anoniem

Re: Moeder verliest vinger, dochter blijft rustig en dapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:26

Toppie! hier kan menigt mens een voorbeeld aannemen.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:27

Wat knap van haar dat ze zo rustig blijft ik had volkomen in paniek geraakt. Echt super van der

Milou

Wat knap dat ze zo rustig gebleven is! Ik zou het niet kunnen als mijn moeders vinger er af vloog := Dapper!

Arra

Zo dan knap hoor maar wie weet komt de klap ervan erna ze zal toch wel een beetje geschrokken zijn.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:29

Ahhh ondanks dat het een heel nare situatie is word ik heel vrolijk van dit bericht.
Zo lekker positief!!
Top :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:29

Goed voorbeeld :)
Jammer dat ze de vinger niet meer terug konden plaatsen, maar desalnietemin +:)+ voor de meid.

ZusJacobs

Re: Moeder verliest vinger, dochter blijft rustig en dapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:36

Top gedaan, sommige mensen reageren gewoon heel nuchter op dit soort dingen.