Op een verwaarloosd perceel in de Bekkerzeelstraat te Sint-Ulriks-Kapelle heeft het Vlaams parket op vraag van BLID een hele dierentuin laten opruimen. Een veertigtal dieren waaronder drie honden, een zeer uitgedroogd paard ,pluimvee, herten, konijnen en struisvogels zijn gister in de namiddag opgehaald op vraag van BLID, door Veeweyde.
De dieren zaten er al dagen zonder drinken en dit werd gisteren gemeld aan BLID. Twee honden lagen er aan de ketting in de blakende zon zonder enige schaduw en drinken. Één hond was uitgemergeld en zou het ook niet lang meer hebben uitgehouden. Het paard maakte een zeer uitgedroogde indruk. Na enig telefonisch overleg sinds gisteren, met de politie van Dilbeek om de dieren te redden, is er deze namiddag actie ondernomen samen met BLID.
De eerste zorg was de dieren zoveel mogelijk water te laten aanbrengen vanuit een nabij gelegen woning. Medewerkers van BLID en leden van de politie Dilbeek bedeelden het water onder de dieren. Het was een gevecht tussen de dieren om het eerst te kunnen drinken.
Enkele dieren hebben de dagen zonder water niet overleefd. Her en der lagen op het terrein kadavers van dieren tot zelfs een slang is er dood gevonden in zijn kleine terrarium.
Geheel onverantwoord vind BLID de locatie waar de dieren verblijven. De eigenaar komt er sporadisch, maar met dit warme weer toch niet genoeg, om er zijn dieren te verzorgen. De dieren zijn zowaar op hun eigen leven aangewezen en dit kan niet anders dan uitlopen op een verwaarlozing. De man kwam al eerder in het nieuws toen zijn damherten werden aangetroffen op de E40 Oostende – Brussel.
Het parket zal nu verder beslissen wat er met de dieren zal gebeuren.
Let op! De volgende foto's kunnen als schokkend worden ervaren. Klik hier voor foto's.
Goed zeg! Het zal wel aan mij liggen, maar die dieren zien er in mijn ogen prima uit Behalve die kadavers dan, dat zegt wel iets.
FindingJack
Geplaatst: 02-07-10 09:28
Ja, in mijn ogen zien de dieren er ook niet slecht uit maar het is van de zotte dat ze met deze warmte geen beschutting en water hebben! Toch dierenmishandeling!
mmm de honden vind ik er niet optimaal uit zien hoor, duidelijk te zien dat ze hun winterhaar nog niet kwijt zijn en daardoorheen zie je als je even goed kijkt toch echt de ribben. dode kippen....tja dat is al snel met dit weer, en het damhert en het paard zien er in mijn ogen niet verwaarloosd uit.
wel vind ik dat deze persoon aangepakt moet worden mbt het feit dat de dieren geen beschutting hebben en al helemaal over het feit dat ze geen water ter beschikking hebben.
Ik wordt altijd zo boos om deze berichten. Ze moeten veel meer controleren op dierenleed en is een keer eerder ingrijpen! Dieren houden betekent gewoon dag en nacht werk. Of het nu winter of zomer is.
Er moet gewoon een vaste regel komen, dat mensen die iets met verwaarlozing of dierenmishandeling te maken hebben/gehad, gewoon geen beesten meer mogen hebben.
Nou ik vindt de honden er erg slecht uitzien. Broodmager. Arme dieren.
chelseatjeh
Geplaatst: 02-07-10 15:37
als ik naar de fotos kijk kan ik herkennen waar het is en is enkele straten verder dan bij mij. ik heb nooit echt goed gekeken naar die wei en verbaast me dat er zoveel dieren in konden. ik vind het echt ontsettend gemeen van die man,zou hij hier en straf voor krijgen (boete ofz.)
ik heb daar nog op een scheet vandaan gestaan met mijn paarden. het is al niet de eerste keer zo te lezen op Blid dat deze eigenaar problemen heeft gehad.
Shanedow
Geplaatst: 02-07-10 17:19
Die honden zien er dus echt niet goed uit he ..
maar neem aan dat er nu goed voor ze word gezorgt !
darwin
Geplaatst: 02-07-10 18:26
Dat ze daar maar een wet voor maken ipv van seks met dieren (hoewel ik dat ook niet goedkeur), deze dieren lijden heel wat meer.
geerke
Geplaatst: 02-07-10 19:21
darwin schreef:
Dat ze daar maar een wet voor maken ipv van seks met dieren (hoewel ik dat ook niet goedkeur), deze dieren lijden heel wat meer.
inderdaad...en hogere straffen europees gezien..
daniellegijs
Geplaatst: 02-07-10 20:04
De honden zien er echt niet al te best uit . En of kippen mager zijn, kan je niet zien, alleen voelen. Maar ik snap echt niet waarom sommige mensen dieren houden als ze er toch niet naar om willen kijken
hanny_jelke
Geplaatst: 02-07-10 23:35
phormicola schreef:
Goed zeg! Het zal wel aan mij liggen, maar die dieren zien er in mijn ogen prima uit Behalve die kadavers dan, dat zegt wel iets.
nou ik vond die wolfsgrauwe duitse herder (die aan de ketting mee liep met die man) toch wel erg dun hoor