Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sabine_Duco schreef:Ook echt een briljante plek om het koffertje neer te gooien, stel dat er een bom in zat.Dan is de hele Noord/Zuidlijn die al zoveel geld heeft gekost naar de knoppen.
Sabine_Duco schreef:Ook echt een briljante plek om het koffertje neer te gooien, stel dat er een bom in zat.Dan is de hele Noord/Zuidlijn die al zoveel geld heeft gekost naar de knoppen.
Maar dat is niet zo, ik probeer me alleen een beetje in te beelden wat voor een gevaar een ontploffing van die bouwput zou kunnen hebben. Ir111 schreef:Sabine_Duco schreef:Ook echt een briljante plek om het koffertje neer te gooien, stel dat er een bom in zat.Dan is de hele Noord/Zuidlijn die al zoveel geld heeft gekost naar de knoppen.
Volgende keer gewoon terug de mensenmassa ingooien is misschien wel een beter idee inderdaad...
Dan heb je, ondanks de paniek, toch wel een goed denkvermogen! Wolken schreef:Machines ontploffen niet zomaar hoor. het is een afweging die 1 persoon op dat moment heeft moeten maken en ik vind het zeer, zeer dapper van diegene. Ik zou ook geen andere plek in de omgeving van de Dam kunnen bedenken waar minder slachtoffers zouden kunnen vallen dan via de tunnel van de Noord-Zuidlijn.
Maar gelukkig is er niks gebeurd. Wij zagen het op de televisie gebeuren en op dat moment stond mijn hart echt een paar seconden stil.....
Want iedereen begint mij maar voor gek te verklaren
Sabine_Duco schreef:Wolken schreef:Machines ontploffen niet zomaar hoor. het is een afweging die 1 persoon op dat moment heeft moeten maken en ik vind het zeer, zeer dapper van diegene. Ik zou ook geen andere plek in de omgeving van de Dam kunnen bedenken waar minder slachtoffers zouden kunnen vallen dan via de tunnel van de Noord-Zuidlijn.
Maar gelukkig is er niks gebeurd. Wij zagen het op de televisie gebeuren en op dat moment stond mijn hart echt een paar seconden stil.....
Okee, dat is dan voor mij een hele geruststelling. Maar denk je niet dat Amsterdam heel erg verzakt dan als die Noord/Zuidlijn een bom moet verwerken? Omdat dat al vaker is gebeurd (bv. Vijzelstraat)
Sabine_Duco schreef:Wolken schreef:Machines ontploffen niet zomaar hoor. het is een afweging die 1 persoon op dat moment heeft moeten maken en ik vind het zeer, zeer dapper van diegene. Ik zou ook geen andere plek in de omgeving van de Dam kunnen bedenken waar minder slachtoffers zouden kunnen vallen dan via de tunnel van de Noord-Zuidlijn.
Okee, dat is dan voor mij een hele geruststelling. Maar denk je niet dat Amsterdam heel erg verzakt dan als die Noord/Zuidlijn een bom moet verwerken? Omdat dat al vaker is gebeurd (bv. Vijzelstraat)
Annetje schreef:Ik vind het echt superknap van die mensen, maar moet er stiekem een beetje om lachen.
Wolken schreef:Dat zou best kunnen, maar een mensenleven is altijd meer waard dan financiele schade. Het IJ is nog redelijk ver weg, en zou hij ook heel CS moeten oversteken om die te bereiken. En vergeet niet dat iemand onder immense druk een beslissing moet maken. De ruiter was bereid zijn leven op te offeren voor de mensenmassa.
Sabine_Duco schreef:Zo bedoel ik het dus helemaal niet... beetje flauw. Lees even mijn post hierboven.

Wolken schreef:De ruiter was bereid zijn leven op te offeren voor de mensenmassa.
Ir111 schreef:Sabine_Duco schreef:Zo bedoel ik het dus helemaal niet... beetje flauw. Lees even mijn post hierboven.
Ik had jouw edit niet gelezen toen ik mijn post plaatste.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je aan een economisch belang denkt als er zoveel mensenlevens op het spel staan...
Maar eerlijk gezegd dacht ik niet aan economisch belang maar aan het gevolg als dat zou ontploffen en dat er dan misschien nog wel veel meer schade was aan mensenlevens. Ik ben heus niet iemand die het leven van anderen niets kan schelen... het tegendeel juist