Britse springruiters en shops opgelicht door Nederlandse man

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Britse springruiters en shops opgelicht door Nederlandse man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 19:40

Nieuwsredactie / www.horseandhound.co.uk

Een Nederlandse oplichter heeft de Britse springruiters John en Laura Renwich, en een aantal van hun sponsoren, ernstig gedupeerd. De zesendertig jaar oude George Schouten, liet hen geloven dat hij een multimillionair was en wilde investeren in de Britse paardensport.

In 2008 vormde Schouten samen met Laura en John een team, genaamd Team IBM. Laura was de amazone van het team, en John de trainer. Het team kreeg een volledige wedstrijdoutfit van sponsor Rider Out Saddlery, maar deze werd nooit betaald door Schouten. Schouten schafte eveneens voor meer dan 62.000 Engelse ponden aan therapeutisch materiaal aan. Het bedrijf dat deze verstrekte raakte eveneens gedupeerd.

Patrick Riley van Horse Therapy Equipment Zamar UK:
"Ik heb hem ontmoet in Wales twee jaar geleden. Hij vertelde dat hij de zoon was van de eigenaar van IBM. Hij zou op zoek zijn naar een goed springteam. Volgens eigen zeggen zou hij naar Spanje vliegen om voor 1 miljoen euro aan springpaarden aan te schaffen en ik moest voor tuig zorgen. Het leek op dat moment allemaal te kloppen.

Maar de in Nederland geboren Schouten bezit helemaal geen dure auto's en grote huizen in Berkshire, deze bleken allemaal gehuurd om het verhaal geloofwaardiger te maken. Schouten bleek als groom te werken voor een kleine springstal, en werd eerder veroordeeld wegens fraude.

Afgelopen week was de eerste rechtszaak. Twee van de aanklachten van de familie Renwick werden geseponeerd omdat Schouten hen een onbekend bedrag betaalde.

George Schouten bekende op drie punten schuldig te zijn aan fraude.
De uitspraak zal volgende week bekend worden gemaakt.

Janine1990

Re: Britse springruiters en shops opgelicht door Nederlandse man

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:45

Dát is een bizar verhaal :wow:

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:53

wow... dan ben je toch ook wel een beetje vaag toch??

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:43

Ik kan begrijpen dat je blij bent met een sponsor die veel geld wil investeren. Maar ik neem toch aan dat de meeste mensen een beetje onderzoek doen als iemand ineens over miljoenen gaat praten?
Ik bedoel, je wilt toch graag weten met wie je precies te maken hebt? Of ben ik nu zo vreemd? ;)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:21

Ik snap alleen niet: Waarom heeft die nederlander het gedaan? ik bedoel, wat levert hem het op? :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:23

Siamsmeesje: Dat vind ik inderdaad geen vreemde gedachte, maar we hebben natuurlijk geen idee hoe die persoon zich heeft gelegitimeerd.

wake_up: Ik denk het gevoel dat hij meeteld, dat hij interessant gevonden wordt... Wel een dure hobby...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:28

aanpakken zo'n vent!!!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 06:38

Citaat:
Hij vertelde dat hij de zoon was van de eigenaar van IBM.

Dan voel je op je klompen toch al aan dat dat niet kan? IBM is een beursgenoteerd bedrijf, dat bovendien van origine Amerikaans is. Dat is geen familiebedrijf met een/één eigenaar... En zeker geen Nederlandse eigenaar. Je bent toch wel erg naief als je dit soort dingen gelooft.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:31

:(:) arme gedupeerden, van een kale kip valt niks te plukken......

Fleur135

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:36

Na 2 jaar komen ze er pas achter?
of heb ik dat verkeerd begrepen..

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:17

Janine1990 schreef:
Siamsmeesje: Dat vind ik inderdaad geen vreemde gedachte, maar we hebben natuurlijk geen idee hoe die persoon zich heeft gelegitimeerd.

Dan nog. Check, check, double check....
"Miljoenen" is een hoop geld, en ik zou dan echt driedubbel zeker willen weten met wie ik te maken had. Dat is geen bedrag waar ik voor verantwoordelijk gehouden zou willen worden.

En wat Ibbel al zegt, dat kwam bij mij naderhand ook op. IBM is overbekend, Amerikaans en beursgenoteerd. Dat maakt het controleren en nazoeken eigenlijk alleen maar eenvoudiger zou je denken....

Zamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:15

Je zou denken dat niemand er meer in trapt maar inmiddels heeft hij in Nederland bedrijf International Clinic For Animals In Sport' dit is een tweedelijns dierenartsenpraktijk die onder andere manuele therapie aanbied voor honden en paarden. Maar je zal begrijpen er is geen dierenarts aanwezig en iedereen komt zijn spullen terug halen. Dus mensen U bent gewaarschuwd :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:19

Ik heb ook zo'n pathologische leugenaar gekend op een western stal. Claimde dat hij 2 Appaloosas had gekocht en bestelde er zadels enzo voor en mensen maakten alles voor hem op orde enzo en dan bleek dat het gewoon leugens waren die hij zelf geloofde. Tsjah, waarom lieg je over zoiets, ik zou het niet weten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:34

Uhm, dit topic is 5 jaar oud...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:37

ik dacht al, al weer?
Inderdaad een topic van 5 jaar oud, vanwaar nu deze opleving?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:39

iemand die zijn 25 posts nog niet heeft, dus waarschijnlijk de hele lijst, verkeerd om doorloopt om te kijken wat interessant is om op te reageren.. vermoedelijk een doorklikker zonder te lezen wat een pop-up te melden heeft ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:40

Zamar schreef:
Je zou denken dat niemand er meer in trapt maar inmiddels heeft hij in Nederland bedrijf International Clinic For Animals In Sport' dit is een tweedelijns dierenartsenpraktijk die onder andere manuele therapie aanbied voor honden en paarden. Maar je zal begrijpen er is geen dierenarts aanwezig en iedereen komt zijn spullen terug halen. Dus mensen U bent gewaarschuwd :)

Hierom dus. Lijkt me een vrij zinnige update.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:41

Wtf? Lezen jullie überhaupt wel? Een waarom zo'n sneer naar een nieuwe Elena? Ben ik niet gewend van je?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:46

Worden mensen gewaarschuwd, is het alsnog niet goed.... :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:57

Voordat je iemand beschuldigt is enig onderliggend bewijs wel nodig natuurlijk.
En dan nog, áls het waar is, zou het beter zijn een nieuw nieuwstopic aan te (laten) maken. Maar dan moet er dus wel al 'officieel' nieuws over zijn...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:07

Iris82 schreef:
Wtf? Lezen jullie überhaupt wel? Een waarom zo'n sneer naar een nieuwe Elena? Ben ik niet gewend van je?

het is geen sneer hoor iris..

het komt vaker voor..

het is mijzelf ook overkomen toen ik net op bokt zat. :')
ben ook niet iemand die alle meldingen altijd helemaal leest en heb op die manier ook een heel oud topic uit de goot getrokken met iets dat actueel was, maar nooit iemand zou lezen omdat het topic over een ander soort titel had

in dit geval had er beter een nieuw topic aangemaakt kunnen worden over Clinic for Animals in sport en daarin een link naar het oude topic plaatsen.. immers iemand die iets met Clinic for Animals zal nooit in dit topic kijken.. wel in een topic met zo'n titel. dat hoeft geen nieuwstopic te zijn per definitie

Zamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:06

Ik geef enkel de tip ;) via de kvk kan je zien dat het bedrijf op zijn naam staat. Wij hebben onze spullen terug met schade maar er zijn nog vele andere die wachten op hun geld.