Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ptiteblue schreef:Vreemd dat die paarden niet in een cargo vliegtuig vervoerd worden. In een passagieren vliegtuig is er eigenlijk ook niet zoveele plaatst voor containers.
Ik heb al gehoord, als een paard echt paniek is in de lucht, en dat de risico s te groot zijn voor de veiligheid van het vliegtuig, dan heeft de commandant het recht om de dierenarts te vragen van ze af te maken.
Maar ik weet niet of het echt zo is?

En in het laadruim bij KLM-combi zijn 7 palletposities achterin dus er zouden in principe 21 paarden mee kunnen vliegen.
malloesje schreef:Armlou; er staan normaal 3 paarden naast elkaarEn in het laadruim bij KLM-combi zijn 7 palletposities achterin dus er zouden in principe 21 paarden mee kunnen vliegen.
Overigens vind ik dat ze bij KLM maar wat snel naar verdoving grijpen. En ik vind ze zeker niet allemaal even kundig
armlou schreef:Ik ben zelf als groom meegevlogen naar amerika, met klm, paarden krijgen NIET standaard een kalmeringsmiddel!
bij ons was het toen zo dat 1 van containers het laadruim niet inkon, omdat de wieltjes van het laadruim niet werkte, hierdoor ontstond er ook vertraging, gelukkig waren de passagiers begripvol.
het vliegen met paarden is heel anders, het opstijgen en landen is voor de paarden ook anders, ze staan, met de neus naar voor, en worden zeg maar naar achteren gedrukt (zoals wij ook in de stoel)
)