Hippisch Twente gaat verder op Olympische koers. Op de slotdag van het CSI Twente wordt op het Erve Maathuis het rapport gepresenteerd, dat de aanzet moet vormen tot een structurele versterking van de paardensport in Twente. Dat moet er weer toe leiden dat de hippische disciplines in deze regio worden afgewerkt, wanneer de Olympische Spelen van 2028 aan Nederland worden toegewezen.
Het rapport ‘Hippisch Twente op Olympisch niveau’, wordt 11 juli overhandigd aan Ivo Opstelten, behalve voorman van de VVD ook preses van de council Olympisch Plan 2028. Vertegenwoordigers van de Regio Twente en de paardensector in Twente en hebben er enkele jaren gezamenlijk aan gewerkt. In de optiek van de makers moet in 2016 een hecht fundament zijn gelegd om de Olympische ambities te kunnen waarmaken. Binnen dit kader dienen de ‘A-merken’ CSI Twente en Military Boekelo-Enschede verstevigd te worden. De focus op de Olympische ambitie in de paardensport past in de Agenda van Twente en het investeringsprogramma van Regio Twente. In het plan komt ook nadrukkelijk de breedtesport in Twente aan de orde. Behalve Opstelten zullen op de slotdag van het CSI Twente chef de mission van NOC*NSF Maurits Hendriks, demissionair minister Gerda Verburg van LNV, commissaris van de koningin Geert Jansen en een forse afvaardiging van Gedeputeerde Staten, diverse Kamerleden en regionale bestuurders aanwezig zijn.
Hoe gaaf zou dat zijn.. Olympische spelen om de hoek
Naborah
Geplaatst: 30-06-10 15:19
NonaWen schreef:
Woa.. ik ben voor!
Hoe gaaf zou dat zijn.. Olympische spelen om de hoek
Tegen die tijd kom ik bij jou logeren
Beeeeeeeeh
Geplaatst: 30-06-10 15:20
Ze hebben nog wel een eind te gaan in Twente. De accomodatie van een CHIO lijkt me eigenlijk veel geloofwaardiger. Ook als ik de site bekijk van Hippisch Twente dan moet er nog een hoop gebeuren tot 2016, maar zoals meerder Bokkers al aangaven: "Je mag alles willen", of je het ook krijgt is een tweede