www.horses.nl / www.paardenkrant.nl
Diederik van Silfhout deed de afgelopen maanden de nodige ervaring op op zware tour niveau met Luxform’s Popeye (v. Havel). Het duo reed verschillende wedstrijden op midden tour niveau en kwam een paar keer in actie in de Future Test. Afgelopen zaterdag in Kootwijk stond dan echt het Grand Prix-debuut te gebeuren. Van Silfhout won de rubriek met een score van 64,47 procent.
“Een Grand Prix is nooit gemakkelijk door te rijden, maar Popeye was er thuis goed klaar voor. Ik vond dat hij er superfijn doorheen liep en was tevreden. Het was jammer dat we een paar fouten maakten. De komende tijd ga ik Popeye rustig doorstarten op de nationale wedstrijden. Voordat ik internationaal met hem wegga, zou ik hem graag nog meer bevestigen”, vertelt de ruiter.
Voor de tweede keer startte Jeroen Okkema zijn Tjechov (v. Montecristo) in de Intermédiaire II. De score viel weliswaar iets lager uit, maar Okkema keerde tevreden met de overwinning op zak huiswaarts. “Tjechov was best gespannen, maar bleef zijn werk goed doen”, zegt hij. “Vorig jaar reden we onze eerste wedstrijd in Kootwijk en inmiddels rijden we op middentour niveau. Tjechov pakte de zwaardere oefeningen, zoals de piaffe en passage, eigenlijk heel gemakkelijk aan. Ik blijf hem nog even in de Intermédiaire II starten, aangezien ik hem de tijd wil geven om meer bevestigd te raken.”
Klik hier voor uitslagen.