Geen afvallers tijdens vijfde WK-selectie richting Verden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Geen afvallers tijdens vijfde WK-selectie richting Verden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 16:05

http://www.horses.nl

Afbeelding
Emmelie Scholtens en Astrix.
foto: www.yvonnetermeer.nl

“De paarden laten gemiddeld goede vorderingen zien in het proefgerichte rijden”, concludeerde jurylid Wim Ernes vandaag na afloop van de vijfde WK-selectie op het KNHS-centrum in Ermelo. De selectiecommissie liet deze selectieronde geen combinaties afvallen. Bij de vijfjarigen bleven TC Athene en Aaron afwezig. Zij zijn wel uitgenodigd voor de laatste selectie.

Acht vijfjarige en zeven zesjarige paarden verschenen voor de selectiecommissie bestaande uit Wim Ernes, Johan Hamminga en Gert van den Hoorn. TC Athene (United x Jazz) werd maandagavond afgemeld vanwege een blessure van zowel de hengst als zijn amazone. TC Athene was naar de hoefsmid geweest en gaf reactie op het beslag. Het gaat vermoedelijk om een hoefzweer. Amazone Jessica Buijning is geblesseerd aan haar schouder. Woensdag moet een MRI-scan in het ziekenhuis uitwijzen hoe ernstig de blessure is. Aaron (Florencio x Record) bleef afwezig omdat amazone Jana Freund een selectie moest rijden in Duitsland.

In aanloop naar de vijfde selectie werden de vijfjarige Apache (UB 40 x Krack C) en de zesjarige Zizi Top (Tango x Ferro) en Zico (Riat x Ferro) al eerder teruggetrokken uit het selectietraject. Voor Apache was de combinatie van dekken en trainen te zwaar. Zizi Top en Zico liepen in het selectietraject een te grote trainingsachterstand op.

Maandag 12 juli worden in Ermelo tijdens de laatste selectieronde voor het WK jonge dressuurpaarden in Verden de volgende vijfjarige paarden verwacht:
Astrix (v. Obelisk), Aendolyn (v. Krack C), TC Athene (v. United), Broere Argentino (v. Jazz), Aston Martin (v. Uphill), Annerijke (v. Jazz), Androdine (v. Sandro Hit), President’s Allright (v. Jazz), Annebeth (v. Oscar) en Aaron (v. Florencio).

Bij de zesjarigen gaat het om de volgende paarden:
Ziësto (v. Lancet), Zolena (v. Sir Sinclair), Zambuka (v. Scandic), Zhivago (v. Krack C), Zarah (v. Oscar), Zamora (v. Krack C) en Zjengis Khan (v. Rousseau).

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:52

Nog niks er uit? Had wel verwacht dat er inmiddels wat minder paarden werden geselecteerd voor de LAATSTE selectie... Er zijn immers (toch?) maar 6 tickets per leeftijdscategorie! ;) Is er vandaag nog iemand naar Ermelo geweest!?
Laatst bijgewerkt door RolandHitze op 29-06-10 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

uletje

Re: Geen afvallers tijdens vijfde WK-selectie richting Verden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:58

Nou zoveel zijn er niet meer! Snap heel goed dat ze niets naar huis hebben gestuurd. Ze willen ook wat op de reservebank hebben straks. En die kunnen wel veel baat hebben aan de training rondom de selectie.

We hebben met paarden te maken en die hebben helaas zo blessures opgelopen, zo had Robin Beekink vorig jaar ook pech doordat haar paard een blessure opliep voor Verden.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:17

Nou, bij de 5-jarigen zijn er nu nog 10 paarden in de race (en dus 6 tickets voor het WK)... Zo veel op de reservebank zijn er volgens mij ook niet nodig. Ik kan me het goed voorstellen dat erg teleurstellend is als je volgende week, na het rijden van de laatste selectie (en dus alle selecties hebt mee gereden ) te horen krijgt dat je toch niet naar het WK mag. ;)

LYNNEM81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:36

Shamrock4NL schreef:
Nou, bij de 5-jarigen zijn er nu nog 10 paarden in de race (en dus 6 tickets voor het WK)... Zo veel op de reservebank zijn er volgens mij ook niet nodig. Ik kan me het goed voorstellen dat erg teleurstellend is als je volgende week, na het rijden van de laatste selectie (en dus alle selecties hebt mee gereden ) te horen krijgt dat je toch niet naar het WK mag. ;)

Bij de vijfjarige zijn er maar 5 tickets, 6 jarige zijn er 6 tickets... ;)

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:39

Ohh okee, nog minder zelfs! :P
Zij er vandaag ook filmopnames gemaakt Lynne?

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:12

wat een gave bok die astrix! vind ze trouwens allemaal erg gaaf!

LYNNEM81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:35

Shamrock4NL schreef:
Ohh okee, nog minder zelfs! :P
Zij er vandaag ook filmopnames gemaakt Lynne?

Nee, ik geloof het niet.. heb niks gezien. Je moest wel zelf voor iemand zorgen die kon filmen.. Wim Ernes gaf commentaar en tips onder het rijden van je proef.. En je les moest ook op de film, zo kan je wel goed zien wat er niet goed ging of in ieder geval na je les beter ging. :P

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:31

Oh oke! :D

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:38

Geen selectiedag geweest dus, alleen training. Beetje flauw om iedereen weer te laten aantreden steeds vind ik.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:57

Ach het gaat wel over Wereldkampioenschappen. Ik snap best dat ze alle opties nog een beetje open willen houden.

Anne111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:20

Ik vind het maar vreemd dat er elke keer zoveel afwezig zijn. en die hoefzweren zijn wel besmettelijk... stuk of vier in de tijd dat er selecties zijn bij dit kleine koppeltje paarden?..
Zambuka heeft nu al twee selcties gemist als ik het goed heb, en toch mag hij volgende keer wéér komen. Raar tegenover de rest die wel de moeite neemt iedere keer te komen.
Heeft iemand Allright zien lopen?.. Vind dat een leuk paard!

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:50

Ziësto ;)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:56

Anne111 schreef:
Heeft iemand Allright zien lopen?.. Vind dat een leuk paard!
Is dat die van Laurens v Lieren?
Die staat op mijn site bij de 5-jarigen; 2e deel; laatste paard