Laseur en Fijen vooraan in KNHS-Roelofsen Raalte Trophy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Laseur en Fijen vooraan in KNHS-Roelofsen Raalte Trophy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 09:13

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Amber Fijen met Romantico
foto: http://www.yvonnetermeer.nl
De eindstand van de KNHS-Roelofsen Raalte Trophy is zaterdag 26 juni in de Lichte Tour gewonnen door Megan Laseur met Ensilla (v. Luron) en in de Zware Tour door Amber Fijen met Romantico (v. Kantje’s Ronaldo). Beide amazones schreven ook de dagprijs van de competitiefinale op concours hippique Haarlemmermeer in Hoofddorp op hun naam.

In de Lichte Tour kwamen dertien finalisten aan start, wat na twee foutloze manches in een barrage resulteerde voor Megan Laseur met de tienjarige vosmerrie Ensilla en Teddy van de Rijt met de opvallend gespikkelde ruin Erbee’s White Shadow. De dertienjarige Megan Laseur won de strijd uiteindelijk door met 42,24 seconden de snelste eindtijd neer te zetten. De even oude Teddy van der Rijt finishte foutloos in 45,74 seconden en werd tweede. ‘ We stonden enorm in de file op de weg naar Hoofddorp, dus ik had best wel stress op de heenweg,’ vertelt de kersverse winnares van zowel de finale als de eindstand van de springcompetitie op ZZ-niveau,’ voor de eerste manche heb ik maar vijf minuutjes losgereden, maar het pakte gelukkig goed uit. Ensilla is ontzettend goed in vorm en gaat ook mee naar de Europese kampioenschappen in Engeland eind juli. Mijn andere pony Bella Donna is net iets jonger en heeft nog een extra jaartje nodig om zo stabiel te worden. Komende weken ga ik thuis door blijven trainen voor het EK, met natuurlijk de hulp van mijn vader, Johan Laseur.’

Amber Fijen reed haar zestienjarige ruin Romantico naar een dubbele overwinning in de Zware Tour. Van de vijftien combinaties bleef niemand in beide manches foutloos, dus ging de barrage om de eerste plaats tussen de twee vierfouters Amber Fijen met Romantico en Jasmijn Ruiter (Wierden) met JEM’s Peron III (v. Red Chillie). Het werd een spannende strijd waarbij Fijen met 43,59 seconden slechts een fractie sneller finishte dan Jasmijn Ruiter, die een eindtijd van 43,84 seconden neerzette. Deze tienden van seconden kostten de B-kaderamazone een plaats in de topdrie van het eindklassement, maar leverde wel de tweede prijs in de finale op. Romantico werd eerder in de wedstrijdsport uitgebracht door Kirsten Rikkert en is sinds september 2009 onder het zadel bij Amber Fijen. ‘Ik had even een dipje, maar hier in Hoofddorp ging het weer super, ‘zegt de vijftienjarige Amber achteraf,’ het was ontzettend gaaf om hier te rijden. Nu ga ik me eerst focussen om de regiokampioenschappen in Limburg, en hopelijk kan ik daarna starten op de Hippiade in Ermelo!’ Ook bondscoach Sven Harmsen was tevreden over het verloop van de wedstrijd: ‘ Alle ruiters hebben een geweldige strijd geleverd. Natuurlijk willen we Jonny Roelofsen als jarenlange trouwe sponsor enorm bedanken. Al vijf jaar lang maken we dankbaar gebruik van deze springcompetitie als onmisbare opbouw voor de Europese kampioenschappen.’

Uitslag finale KNHS-Roelofsen Raalte Trophy Lichte Tour, Hoofddorp 26 juni
1) Megan Laseur met Ensilla (Soest) 0 / 55,00 sec / 0 / 0 / 42,42 sec
2) Teddy van de Rijt met Erbee’s White Shadow (Nuenen) 0 / 56,29 sec / 0 / 0 / 45,74 sec
3) Dominique Langens met Tick Tock Two Tone (Nuland) 4 / 53,12 sec / 0 /
4) Hilde van Steenwijk met Kantjeshoeves Friday (Gasselte) 0 / 53,66 sec / 4

Eindstand KNHS-Roelofsen Raalte Trophy Lichte Tour
1) Megan Laseur met Ensilla (Soest) 84 pnt.
2) Teddy van de Rijt met Erbee’s White Shadow (Nuenen) 61,5 pnt.
3) Hilde van Steenwijk met Kantjeshoeves Friday (Gasselte) 56,6 pnt.

Uitslag finale KNHS-Roelofsen Raalte Trophy Zware Tour, Hoofddorp 26 juni
1) Amber Fijen met Romantico (Nieuwstadt) 0 / 54,92 sec / 4 / 0 / 43,59 sec
2) Jasmijn Ruiter met JEM’s Peron III (Wierden) 0 / 54,53 sec / 4 / 0 / 43,84 sec
3) Megan Laseur met Bella Donna (Soest) 8 / 55,12 sec / 0
4) Jens van Grunsven met Indorado (Erp) 0 / 56,16 sec / 10

Eindstand KNHS-Roelofsen Raalte Trophy Zware Tour
1) Amber Fijen met Romantico (Nieuwstadt) 87 pnt.
2) Jens van Grunsven met Indorado (Erp) 71,5 pnt.
3) Megan Laseur met Bella Donna (Soest) 63,5 pnt.

xSaarSaar

Re: Laseur en Fijen vooraan in KNHS-Roelofsen Raalte Trophy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:05

Gefeliciteerd Megan. :)