Paard en wagen slaan over de kop tijdens CH van Dokkum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard en wagen slaan over de kop tijdens CH van Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 13:42

www.waldnet.nl

Een paard met wagen met vier opzittenden is zaterdag rond het middaguur over de kop geslagen nabij de Murmerwoudsterweg bij Dokkum. Ze reden mee in de openingsstoet voor het Concours Hippique in Dokkum. Bij het ongeval is een echtpaar uit Buitenpost gewond geraakt. De kinderburgemeester van Dongeradeel en de dochter van de voorzitter van het Concours Hippique zaten ook op de wagen. Deze kinderen wisten ternauwenood uit de wagen te springen voordat hij omsloeg. Zij liepen slechts enkele schaafwonden op.

De vrouw uit Buitenpost heeft waarschijnlijk een gebroken schouder opgelopen en haar echtgenoot liep onbekend gebleven verwondingen op. Twee ambulances zijn ter plaatse gekomen om eerste hulp te verlenen. Het echtpaar is daarna overgebracht naar het ziekenhuis. Ook twee medewerkers van het Rode Kruis, die op het concoursterrein aanwezig waren, kwamen ter plaatse om eerste hulp te verlenen.

De paard en wagen reed achterin de openingsstoet die een wat grotere ronde aan het maken was omdat de openingsceremonie op het Concours Hippique terrein uitgelopen was. Het paard is waarschijnlijk geschrokken van het water langs de weg en is daarna door een hek gereden. De wagen is vervolgens over de kop geslagen.

Klik hier voor foto's.

Madeliefje_x

Re: Paard en wagen slaan over de kop tijdens CH van Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:53

Iemand enig idee wat er met het paard is gebeurd? Die zie ik namelijk ook niet op de foto's alleen een toegetakelde wagen en ambulancepersoneel...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:02

Dit werd net ook gemeld op de radio om 15.00 uur

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:06

Madeliefje_x schreef:
Iemand enig idee wat er met het paard is gebeurd? Die zie ik namelijk ook niet op de foto's alleen een toegetakelde wagen en ambulancepersoneel...

daar ben ik indd ook wel nieuwsgierig na. :\

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:14

Ja inderdaad.. staan weer allemaal ongelukken online maar vind de meesten toch wel heel
vaag vermeld staan met weinig tot verkeerde informatie.. misschien eerst meer verdiepen in het nieuws
voor het uitgebracht word..

maar gelukkih komen de mensen er niet al te raar vanaf ..
maar zal wel flink schrikken zijn natuurlijkk :(:)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 16:02

Pff, ik zag ze vanmiddag nog in de ring lopen..

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 16:33

ik was erbij, het paard had de stokken nog aan het tuig zitten en is zo de weg op gelopen, ik heb hem geprobeerd tegen te houden, maar hij was "blind". In blinde paniek dus, hij is een stuk richting Damwoude gelopen, en daar is hij ingehaald, en hebben ze hem naar het concours terrein gebracht alwaar hij werd opgevangen. hij had geen zichtbare verwondingen of iets dergelijks, maar ongetwijfeld een joekel van een trauma.
Ik zal het gebeuren, wij liepen voorop in de stoet, ons paard liep voor de Dockumer sjees, en schrok zich het apezuur toen dit paard voorbij kwam denderen, dus toen moest ik daar weer achteraan om hem te kalmeren, ging gelukkig goed, en snel weer in het gareel, maar dit was erg triest....

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:37

Springruiters hebben dat paard gevangen. Alle paarden op de vrachtauto's waren van slag. Er was een schimmel die de trailer probeerde verbouwen. De eigenaresse daarvan heeft echt mazzel gehad, want hij of zij kreeg het een paar keer bijna voor elkaar om de achterbenen over de achterklep te krijgen.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:32

Dat is dan wel even schrikken zeg. Fijn dat er geen ernstige gevolgen zijn, wel jammer van zo'n dag.

Shirly_Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:27

Inderdaad jammer van zo'n dag.
Maar, ik vind het toch wel belangrijker dat er geen ernstige gewonden zijn gevallen..