Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
capopjekop schreef:Wat een vervelende uitspraak. Een paar uur beweging en sociaal contact dat zal hij dan wel verstaan als rondjes lopen met manegeklanten, aangezien hij geen eigen grond heeft. Hij probeert mooi zijn eigen straatje schoon te vegen. Zo komt het iig op mij over.
Rock schreef:De Hollandsche manege is een gevoelige en moeilijke kwestie. In Amsterdam zijn er veel maneges die paarden en pony's op stand hebben (hadden?) staan. Er is gewoon érg weinig ruimte qua grond. Dat is natuurlijk voor de paarden niet geweldig.
Weinig ruimte en grond? Dan moet je daar met paarden niet wezen. Dat er veel maneges zijn in Amsterdam die stands gebruiken weet ik niet, maar als het wel zo is, vind ik het schandalig.
De Hollandsche ligt ingebouwd tussen stad en park. Niet ideaal, maar wel een geweldig mooi gebouw wat aan de ene kant zonde zou zijn om te sluiten.
Dan zoeken ze er maar een andere bestemming voor, ik vind het geen excuus om paarden op die manier te houden.
Manege Nieuw Amstelland ligt aan de rand van het Amsterdamse Bos, maar heeft zelf maar een heel klein stukje wei waar de paarden om en om op kunnen. Wel natuurlijk lekker buitenritten buiten, maar dit gebeurt alleen maar in de zomer voor de manegepaarden...
Dus alleen 'vrijheid' onder de man, dat is dan de enige manier om buiten te zijn?
De Amsterdamse Manege heeft volgens mij óók weinig buitenruimte en De Ruif had prachtige grote weides, maar dat is voor een heel groot deel nu volgebouwd.
Ik vind het een moeilijke kwestie. Ik ben (uiteraard) heel erg pro paardenwelzijn, maar er blijft ook de vraag in hoeverre je mensen kan dwingen de boel te sluiten. Een pand als de Hollandsche is ontzettend mooi, op ontzettend dure grond, maar praktisch onverkoopbaar als het geen paardenbedrijf mag blijven.
Anya schreef:Fabersmid het gaat hier om een manege midden in Amsterdam waar ze o.a. nog stand hebben en geen enkele grond voor op een andere manier contact. Geen paddocks niks. Dus het 'contact' beperkt zich tot de manegelessen.
Kleine stallen en de hele dag naar buiten is niet ideaal misschien, maar daar zul je mij niet over horen. Nooit eruit behalve in de lessen én stands. Dat is niet oke.
Rock schreef:.. In Amsterdam zijn er veel maneges die paarden en pony's op stand hebben (hadden?) staan. Er is gewoon érg weinig ruimte qua grond. ..