Tumulteuze ontknoping tijdens wedstrijd op drafbaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Tumulteuze ontknoping tijdens wedstrijd op drafbaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 08:07

www.destentor.nl

Ook in de wonderlijke wereld van het paardenrennen blijkt het venijn in de staart te zitten. Tijdens de laatste race weigert Cees Imming na uitsluiting de grasbaan van Hattemerbroek te verlaten.
Nog net voor de duisternis invalt, worden de laatste wedcoupons teleurgesteld verscheurd. "Als je mazzel hebt, verlies je een beetje. Maar meestal iets meer."

Jockey Immink is een complete dag verloren. Hij is de medeveroorzaker van de grootste vertraging van het drafevenement. Ondanks drie waarschuwen weigert Immink zijn paard, Velocette, rechts te laten indraaien. Met als resultaat dat hij uit koers wordt genomen. "Die zien we ook voorlopig niet meer terug", is de voorspelling langs de stofbaan, pal langs de A28.

Terwijl het paard van Immink op tilt slaat in de box, berust de jockey in zijn lot. "Ik had al bij de inschrijving aangegeven dat mijn paard niet rechtsom kan meedraaien. Een uur voor de wedstrijd werd dat ineens teruggedraaid. Had ik dit van tevoren geweten, dan was ik wel thuis op de bank gaan zitten. Het is typisch het klimaat van de wedrensport vandaag de dag. Er worden á la minute beslissingen genomen. Nou, als ze moeilijk gaan doen mogen ze mijn vergunning hebben, hoor."

Wat voor volk er nou op zo'n evenement afkomt? Vooral mannen van middelbare leeftijd. Viezige shirtjes om het lijf en karakteristieke koppen. Klompen aan de voeten. Het zijn fanaten en liefhebbers. Fokkers, gokkers en ander paardenvolk. "Inderdaad, een mengelmoesje van dat allemaal", zegt Peter Schoemaker met een grijns van oor tot oor. Dit is zijn feestje. Voor de tweede maal heeft hij Hattemerbroek zover gekregen een paardrenwedstrijd te organiseren. "Volgend jaar zijn we er weer bij", tikt iemand hem op zijn schouder. Schoemaker moet helaas een 'nee' verkopen. "Dat mag niet meer, want hier komt een bedrijventerrein. Maar we gaan het wel weer proberen", bezweert hij. Wat vooral uit de mond van de liefhebber komt is de term 'mooi'. Schoemaker geniet met volle teugen, klapt in zijn handen, geeft deelnemers een bemoedigend tikkie en onderbreekt zijn verhaal om zelf in te kunnen zetten. "Dit is een speciale race voor me, die mensen ken ik goed. Twee keer tien euro op nummer vier."

Sommigen zetten een paar euro in, anderen zwaaien met grote flappen. De heren Van der Zeijden, Vos en Toebes hebben door de ervaring geleerd niet te hard van stapel te lopen. "Als je alles bij elkaar optelt, staan we op verlies. Je kunt het wel een beetje voorspellen, maar je moet geen pech hebben. Ach, het blijven paarden en geen auto's."

LindyH

Re: Tumulteuze ontknoping tijdens wedstrijd op drafbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:13

Wat een vaag stuk, vooral het eerste deel.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:16

Inderdaad, wat moet ik hier nou precies uit op maken ?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:18

Ik snap er ook helemaal niets van. Verder gaat het volgens mij om een drafevenement, maar wat doet die jockey dan in het verhaal?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:22

Kan alleen bedenken dat ze normaal linksom draaien maar nu ineens rechtsom maar dat dat paard dan niet wilt lopen?

Maar het is wel een wazige tekst :+
Laatst bijgewerkt door Keet op 24-06-10 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:22

Opruien heet dit en het verslag dat er alleen vieze mannetjes rondlopen is suggestief en niet van deze tijd!!! Het is daar echt gezellig en goed georganiseerd, dat er iets mis gaat met PIKEUR Immink tja op elke wedstrijd gebeurd wel iets dus ook op een draverij. Dit stuk kan wel verbannen worden naar de prullenbak of anders op het kopje overig nieuws.!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:23

macke schreef:
Opruien heet dit en het verslag dat er alleen vieze mannetjes rondlopen is suggestief en niet van deze tijd!!! Het is daar echt gezellig en goed georganiseerd, dat er iets mis gaat met PIKEUR Immink tja op elke wedstrijd gebeurd wel iets dus ook op een draverij. Dit stuk kan wel verbannen worden naar de prullenbak of anders op het kopje overig nieuws.!!

Nee, dit is een nette reactie wil je zeggen?
Waar iets komt op bokt is aan de Nieuwsredactie, niet aan de leden van bokt :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:42

Je kunt toch niet ontkennen dat dit nieuwsbericht bepaald niet een voorbeeld is van een mooi stukje journalistiek?
Ik snap ook geen hout van het hele verhaal.

Ben_Hur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:44

Wat een smurfenkrant, die Stentor.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:46

Oh, dat is het, je moet Smurfs kunnen lezen ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:49

horseyfries schreef:
Je kunt toch niet ontkennen dat dit nieuwsbericht bepaald niet een voorbeeld is van een mooi stukje journalistiek?
Ik snap ook geen hout van het hele verhaal.

Ik ontken het ook niet.
Evelli schreef:
Kan alleen bedenken dat ze normaal linksom draaien maar nu ineens rechtsom maar dat dat paard dan niet wilt lopen?

Maar het is wel een wazige tekst :+

Maar vind de reactie van Macke nogal overtrokken :+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:38

Vind je het overtrokken dat zij vind dat dit niet een stuk is voor de voorpagina? Daar mag ze toch een mening over hebben? Ik kan haar geen ongelijk geven en gezien het feit dat je het een wazige tekst noemt, ben je het dus eigenlijk wel met haar eens, ze had het alleen anders kunnen verwoorden?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:05

Ben_Hur schreef:
Wat een smurfenkrant, die Stentor.

Wat een goed onderbouwde reactie die ook nog hout snijdt.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:09

Ik vind het ook een vaag stuk, het lijkt ook niet af... En het geeft ook geen helder beeld volgens mij van hoe zo'n evenement verloopt..

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:05

Voor de liefhebbers: link naar de organisatie van het evenement, maakt nog niet alles duidelijk, maar dan weten we in ieder geval om welk paardenevenement het gaat:http://www.oeih.nl/

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:08

Ik snap er ook weinig van, wat is nou precies de bedoeling van dit stukje :o?