Courtney King-Dye wil ooit weer kunnen paardrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Courtney King-Dye wil ooit weer kunnen paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 07:52

http://www.dehoefslag.nl / http://equisearch.com

De Amerikaanse Courtney King-Dye heeft zichzelf tot doel gesteld weer paard te kunnen rijden. Dit ondanks het ernstige ongeluk dat haar in maart overkwam bij de val van een paard, waarbij ze een schedelbreuk opliep en in coma belandde. King heeft nog altijd niet de volledige functionaliteit van haar rechterkant terug en heeft nog moeite met praten. Ze prijst zich wel gelukkig dat ze haar geheugen terug heeft, net als het gevoel weer dezelfde persoon te zijn. King: ‘Ik dacht eerst dat ik nooit meer zou rijden. Ook omdat mijn neuroloog zei dat als ik weer mijn hoofd zou beschadigen het niet twee keer zo zwaar zal zijn om terug te keren, maar vijf keer. En ik kan je verzekeren dat het nu al niet makkelijk is. Het is alleen zo dat ik mezelf niet iets anders zie doen dan rijden.’

Het FEI dressuurcomité maakte overigens deze week bekend dat ze naar aanleiding van de val van King ruiters met klem adviseert een veiligheidshelm op wedstrijden, tijdens de training en warming up, te dragen.

Verwante artikelen:

[VN] Amerikaanse Courtney King gewond na val van paard
[VN] Update over conditie zwaargewonde Courtney King-Dye
[VN] Weinig verandering in de situatie van Courtney King
[VN] Courtney King-Dye mag verhuizen naar revalidatiecentrum
[VN] Courtney King-Dye uit diepe coma ontwaakt
[VN] FEI dressuurcomité roept ruiters op om een cap te dragen

Amandavd

Re: Courtney King-Dye wil ooit weer kunnen paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:09

Waarom moet er altijd eerst iets ernstigs gebeuren voordat men maatregelen wilt gaan nemen?

Ik hoop echt dat Courtney ooit weer kan paardrijden, die vrouw is geweldig!

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:19

ik heb ook mijn leven aan een cap te danken,viel met mijn hoofd op een steen..cap stuk..hoofd heel..alleen een hersenschudding.....