Geen sportcarriére meer voor Sergi van Vreeburch

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Geen sportcarriére meer voor Sergi van Vreeburch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 23:29

ERMELO (31-05-2010) - De NRPS-goedgekeurde D-ponyhengst dat Sergi van Vreeburch zal helaas niet meer in de sport uitkomen. De nieuwe eigenaresse Larissa Drent heeft niet lang van hem mogen genieten, ze had hem pas vijf maanden in haar bezit toen hij ongeneeslijk kreupel werd.
De vijftienjarige hengst van Sjapoer ox x Mufaq ox x Royal ox x Ramano uit de fokkerij van F. Soonius in De Lier heeft Z-dressuur en L-springen gelopen met verschillende amazones, en Larissa had op haar beurt uiteraard grootse plannen met hem. Dat bleek tevergeefs toen Sergi half april opeens kreupel ging lopen, Het bleek dat hij een ernstig tekort aan synoviaal vocht in een gewricht had, waardoor de pees geïrriteerd was geraakt. Inspuiten door de dierenarts en drie weken alleen stappen leken aanvankelijk uitkomst te bieden en Larissa kon weer rustig aan gaan rijden. Dat ging geweldig en daarom kwam eind mei de hernieuwde kreupelheid en het definitieve oordeel van de dierenarts dat er niets meer aan te doen was, voor Larissa extra hard aan. "Mijn dromen met hem, en alle toekomstplannen waren in één klap weg. Gelukkig zijn er hele goede mensen op deze wereld, mensen die Sergi een goede oude dag gaan bezorgen omdat ik die mogelijkheden helaas niet heb. Dat is de fam. Blitterswijk. Ik heb helaas maar een half jaar van Sergi kunnen genieten, maar zou het zo weer overdoen. Een hengst waar een zevenjarig meisje mee rondstuurde, en waarbij hij nog altijd zo super braaf bleef! Voor mij was hij een gouden pony, met zijn gouden karakter."
Sergi mag dan zelf niet meer in de sport uitkomen, hij heeft wel enkele aansprekende afstammelingen die dat voor hem doen, en sinds januari j.l. wordt hij in de fokkerij vertegenwoordigd door zijn goedgekeurde kleinzoon Kijoni (v. King Kadanz).

Bron: www.nrps.nl

Sweetgirl1

Re: Geen sportcarriére meer voor Sergi van Vreeburch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:28

Arme Sergi, Het zal nu wel stil zijn op de manege

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:28

Staat een foutje in de eerste zin. Woordje teveel.

Het blijft zonde van zo'n mooi sportdier!!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:58

Echt heel jammer voor je Larissa! Maar gelukkig heeft hij nu een toppensioen! :(:)

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:21

Jeetje, dat is wel balen indd!
Gelukkig heeft hij nou een plekje waar
hij van z'n pensioen kan genieten!

Romeedejager

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:08

hallo,

Ik was even aan het speuren over Kijony, de pony waar ik nu op rij voor Louise Kijlstra.
Het leek me wel leuk om even te laten weten dat kijony het ook in de sport heel goed doet.
We rijden nu net Z1 en na 3 wedstrijden hebben we al 6 winstpunten!!
Kijony is helaas wel uitgegroeit tot een E-pony, hij is nu 1,55m
Vorig jaar zijn we op de kamioenschappen 4e geworden in de L2, en indoor 5e in de M1.

groetjes Romee

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:31

Heb tijden terug nog begrepen dat Sergi gewoon weer gereden werd em weer goed was
..

BrunoL2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:08

Jolliegirl schreef:
Heb tijden terug nog begrepen dat Sergi gewoon weer gereden werd em weer goed was
..

Ik heb een jaar geleden een zoon gekocht van Sergi van Vreeburch die nu 2 jaar is, toen werd hij weer gereden.