www.horses.nl / www.paardenkrant.nl
Koen Cromheecke
Bruno Broucqsault was winnaar van de wereldbekerfinale van 2004 in het Italiaanse Milaan met Dilème de Céphe (v. Starky d’Anchin). Toen was hij op weg om een plaatsje op te eisen aan de absolute top. Daarna verdween hij van het toneel. De ruiter won zondag in het Franse Lons-le-Saunier de Grote Prijs en lijkt weer helemaal terug.
De inmiddels 51-jarige Bruno Broucqsault moest na zijn doorbraak meemaken dat zijn ene topper, Dilème de Céphe, geblesseerd uitviel terwijl een tweede, Hooligan du Roosyl (v. In Chala A), werd verkocht. Nu komt hij terug met Nervoso, een zoon van le Tot de Semilly. Broucqsault: “Ik rijd Nervoso nu drie jaar en er zijn nog een paar dingetjes die beter moeten. Maar ik denk dat we er bijna zijn. En dat ik met Nervoso een fantastisch paard heb dat in staat is tot grootse dingen. Hij is tenslotte pas negen.”
Aniek Poels eindigde met Asteria (v. Calvados) op de vierde plaats. Juan Carlos Garcia werd uitgeroepen tot beste ruiter van het concours. Ook Jur Vrieling reed zich in de kijker. Hij verzamelde met Nerina (v. Amaretto I), Sissi van het Schuttershof (v. Nabab de Reve) en VDL Wittinger (v. Indoctro) een handvol ereplaatsen en wist met Sissi een 1,35 m-rubriek te winnen. Kevin Gielen won een derde prijs in een 1.50 m rankingproef met Union (v. Lancelot).