Horses by the Sea na jaar afwezigheid weer terug op agenda

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Horses by the Sea na jaar afwezigheid weer terug op agenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 07:31

www.pzc.nl

Het meerdaagse paardensportevenement wordt gehouden op 27, 28 en 29 augustus op de terreinen bij de Prinseweg in Domburg.

De organisatie heeft dit jaar gekozen voor samenwerking met verschillende organisaties. Paardensportvereniging De Gouwe Reyers verzorgt de dressuur, psv Oranjezon neemt het springen voor zijn rekening, de Zeeuwsche Menvereniging organiseert de finale van de zomercompetitie en de Powerhorsecompetitie houdt net als twee jaar geleden een tweedaagse wedstrijd.

Helemaal nieuw zijn de impulsrubrieken. Daarbij kunnen onervaren ruiters en/of paarden onder deskundige leiding kennismaken met verschillende takken van paardensport.

Op deze manier probeert de paardensportbond KNHS nieuwe leden te werven. Wie aan de impulsdag in Domburg meedoet, krijgt het lidmaatschap van de KNHS een jaar gratis. Tenslotte is er weer de in 2008 opgestarte Fairderie, waarbij welness centraal staat.

meer informatie op www.horsesbythesea.nl Jumpin de Weel, een ander concours, blijkt bij de ruiters enorm in trek. Twee dagen nadat de inschrijving werd geopend, waren de beschikbare startplaatsen al vergeven. Ook de ruim vierhonderd boxen voor het stallen van de paarden zijn verhuurd. Stichtingvoorzitter Kees Willeboer: ,,De ruim tweeduizend startplaatsen waren zo weg. Vorig jaar hadden we plaats voor de stalling van de paarden 340. Door de uitbreiding van het terrein met een halve hectare is er nu plaats voor 420 boxen. Maar ook dat blijkt nog onvoldoende. Met wat passen en meten hebben we extra startplaatsen gecreëerd, maar de grens is bereikt.''

Een nieuwe loot aan het hippisch evenement in Nisse is de nationale subtopdressuur. Op 23 en 24 juli gaat Jumpin de Weel van start. Dan nemen de dressuuruiters bezit van de terreinen van de familie Huige. De menners sluiten op 25 juli het eerste deel van het nationaal evenement af. Van 29 juli tot en met 1 augustus nemen de springruiters bezit van het terrein in de zak van Zuid-Beveland.

Szan

Re: Horses by the Sea na jaar afwezigheid weer terug op agenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:32

Leuk dat het weer terug is, was altijd een mooie dag uit om hier naartoe te gaan :D

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:19

Leuk van horses by the sea, twijfel alleen een beetje om weer mee te doen, stond nogal raar te kijken van de 25 euro aan inschrijfgeld...

Jumping de weel heb ik me ook voor ingeschreven, ben benieuwd!

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:44

Leuk ga vast even kijken en misschien meedoen als ik niet op vakantie ben.

Jumpin de weel doe ik mee aan de dressuur en het springen en ben ik ook vrijwilliger, is een prachtig evenement! :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:24

Jeeeeej! *\o/* Dat wordt weer lekker paar dagen daar rondhangen :D
Of wie weet wel meedoen dit keer....

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:38

en nu maar hopen dat horses by the sea dit jaar meer geluk heeft qua weer:p

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:02

Leuk, op dat terrein ben ik vorig jaar op vakantie geweest. We hadden daar een deel van het huis gehuurd, leuke verrassing toen ik erachter kwam dat er paarden waren. :) Jammer dat het niet een maandje eerder is, ik zit vanaf 31 juli weer een week in domburg...

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:19

Ik hoop dat ik dit jaar weer mee kan doen. En misschien zelfs met een plaatsje op de fairdery. :)