Amazone Candice King: ‘Ik wil naar het WK’

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Amazone Candice King: ‘Ik wil naar het WK’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 11:54

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

Candice King reed vrijdagmiddag op CHIO Rotterdam twee foutloze omlopen met Skara Glen’s Davos (Carthago Z x Pericles xx) en droeg bij aan de Amerikaanse overwinning in de landenwedstrijd. “Dit is toch geweldig”, is de Amerikaanse trots. King kocht Davos tweeënhalf jaar geleden van Leon Thijssen en Javier Salvador.

De Amerikaanse heeft veel jonge paarden naar Grand Prix-niveau opgeleid, maar ook weer verkocht. “Zoals HH Rebozo, waarmee Rodrigo Pessoa in Rome nog heel goed reed. Door de handel kwam het er niet van om op topniveau in Europa mee te rijden, maar nu zet ik alles op alles om straks deel te kunnen nemen in Kentucky.” Het Grand Prix-debuut stond vorig jaar in februari in Wellington gepland. “Ik reed Davos ’s ochtends dressuurmatig, maar ik viel eraf en brak m’n sleutelbeen. Pas vier maanden later zat ik weer in het zadel. Daarna besloot ik me voor te bereiden op de selectiewedstrijden voor de Wereldruiterspelen.” King kijkt ook uit naar de wedstrijd in Aken: “Ik ben er nooit geweest. Ik was al wel eens geselecteerd, maar toen raakte mijn paard geblesseerd. Nu hoop ik er een goede klassering voor het team neer te zetten en me nog eens in de picture voor Kentucky te rijden.”

_Rianne_

Re: Amazone Candice King: ‘Ik wil naar het WK’

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:21

Skara Glen's Davos is écht een schoonheid! wow.
En samen met Candice heerlijk om naar te kijken!

Gaat leuk worden in Aken! :D