CHIO: sfeerverslag dag 5. *laatste update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

San

CHIO: sfeerverslag dag 5. *laatste update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 23:37

Nieuwsredactie

Laatste update 19.45 uur
Lieve Bokkers... het zit er op!
De grote prijs vanmiddag was leuk, maar niet zo spannend als afgelopen jaren. Het leek er even op dat de parcoursbouwer zich ernstig verkeken had op de moeilijkheidsgraad, maar uiteindelijk haalden toch nog 7 combinaties de barrage. Sansje en ik hadden het zwaar. Eigenlijk hadden we het al koud toen we aankwamen en dat is er niet beter op geworden. Stiekem is het na vijf dagen dan ook weer niet erg dat het is afgelopen, ondanks de geweldige dagen die we gehad hebben.
Eenmaal bij de pendelbus (die er ook was!!) bedachten we net op tijd dat we geen uitrijkaarten voor het parkeerterrein gehaald hadden en konden we dus weer terug... Weer terug in de bus beseften we dat luidruchtige dames met onzinnige gesprekken ook midden op de dag in de bus zitten en dat we die ook niet gaan missen.

De mannenjacht viel vandaag tegen. Na onze eerste dag leken alle koffieschenkende mannen van de aardbodem verdwenen. Persoonlijk kan ik zeggen dat ik mijn ogen goed de kost heb kunnen geven... (maarja... uiterlijk is ook niet alles ;-) ). Sansje dacht daar soms wat anders over, maar herzag haar mening over Xander de Buisonje tijdens zijn optreden gisteravond ;-)

Al met al waren het weer vijf mooie dagen met veel mooie sportmomenten en een hele hoop lol. We hopen dat we jullie een beetje hebben kunnen laten meegenieten.
Natuurlijk willen we nog een paar mensen bedanken. Bart, thanks voor alle technische support, maar ook voor de dekentjes, kopjes thee en het aanhoren van ons gemopper bij tijd en wijlen. Sjoert, je hebt het vast soms zwaar gehad met ons, maar al met al vonden we het erg gezellig en heeft de smstamtam met scores goed gewerkt! Top! Nieuwsredactie, dank voor alle ondersteuning op de achtergrond. Dames van het perscentrum van het CHIO, jullie ook bedankt voor de fijne samenwerking en de goede tips en scoops ;-). We hopen jullie volgend jaar weer te treffen.
En dan natuurlijk dank aan de bokkers voor de leuke reacties en het support. We kunnen jullie vertellen dat het een gek gezicht is als je topic meer dan 1800 keer gelezen wordt. Maar erg leuk! Daar doen we het voor.

En... world peace!

Update 14.35
De laatste loodjes van het CHIO. Een mooie rubriek nog op het program, maar eerlijkheid gebied ons te zeggen dat we langzaam aan aan het eind van ons Latijn beginnen te raken. Moeie lijven worden slecht warm en ondanks de vele vele lagen kleding zitten we nu alweer te kleumen...
Met een beetje weemoed beginnen we aan alle 'laatste keren'. Laatste patatjes van de Bram Ladage tent (goede en snelle service!), laatste muffin (ook de eerste trouwens, maargoed), laatste rubriek, laatste nieuwsverslag, laatste keer meepennen op de startlijst, laatste keer kijken hoe kleine springruiters met grote paarden met enorme passen het parcours verkennen... :Y)

Maar het mag de pret niet drukken. We hopen op een mooie en droge middag en zullen aan het eind van de dag hier nog wel een keer inchecken...

----
De laatste dag van het CHIO is officieel begonnen en eigenlijk zijn we nog druk bezig met dag 4. De zaterdagavond van de Kur was op vele fronten bijzonder... bijzonder nat, bijzonder koud en ook bijzonder mooi om te bekijken. De nederlandse ruiters scoorden een mooie 1e,2e en 3e plek en eigenlijk was dat al een groot feest. Totilas en Edward Gal hadden tijdens de kur verreweg het meeste regen te verduren... Niet normaal hoe hard het toen goot. En Totilas, die nog nooit in de regen had gelopen met Edward, slaagde met vlag en wimpel voor de test en liep in de stromende regen zijn rondjes alsof hij nooit anders gewend was... Resultaat weer een score voor dit duo van boven de 90%... dat moet bizar zijn om zoiets mee te maken. Parzival van Adelinde had buiten de ring last van spanning, maar was in de ring eigenlijk heel fijn. Wat kleine onvolkomenheden en een storing in een appuyement zorgden ervoor dat zij de score van Edward en Totilas niet konden evenaren, maar desondanks een topresultaat. Ook Imke reed een fijne kur.. het klopte. Sunrise stond er fijn aan en het lijkt alsof het tongprobleem van Sunny nooit bestaan heeft.

Aan het eind van de Kur op Muziek werden we uitgenodigd voor een soort informele 'persconferentie' in het press-centre. Hier schoven Edward, Imke en Adelinde aan om wat vragen van de bij elkaar gekomen pers te beantwoorden. De sfeer was relaxed, de vragen positief en de antwoorden vaak grappig of verhelderend. Een verslag van deze 'persconferentie' draaien we morgen voor jullie in elkaar. Op dit moment komt er namelijk weing zinnigs meer uit onze handen. Vijf dagen achter elkaar rennen en vliegen over een evenemententerrein beginnen hun tol te eisen... we zijn éigenlijk een beetje moe... en éigenlijk wel toe aan een goede nacht slaap... en we vinden éigenlijk ook nog wel dat we maandag een extra dag weekeind hebben verdiend. We zouden het allemaal voor geen goud willen missen hoor, we hebben de grootst mogelijke lol... dus begrijp ons goed... maar het is best druk, werken en intensief allemaal... Maarrrr we laten ons niet kennen en gaan gewoon door.

Na de persconferentie hebben we nog een kort bezoek gebracht aan het Strodorp. De sfeer zat er goed in én het leek droog... al duurde dat niet lang. Terwijl Xander het publiek vermaakte met een geimproviseerde show met de band begon het voor de verandering weer eens keihard te regenen. Voor veel bezoekers een reden om weg te gaan... of om te proberen of je ook met een paar honderd man onder de in het midden van het strodorp geplaatste tent kan gaan staan. Het antwoord op dit laatste is overduidelijk NEE (tenminste voor één ieder met het geringste beetje ruimtelijk inzicht)... maar dat weerhoudt mensen er niet van het toch te proberen... Voor ons was deze drukte een goede reden om richting huis te gaan.. of beter gezegd eerst richting pendelbus...

De pendelbussen zaten afgeladen en de mensen waren... uhmmm vrolijk, uitgelaten... lachering, druk... met andere woorden... licht aangeschoten (of misschien toch gewoon dronken??)... tenenkrommend om te zien dat een groot aantal mensen dan wel nog gewoon zelf achter het stuur kruipt...Met het idee 'dat je jezelf dood rijdt, is nog tot daar aan toe, maar breng een ander niet in gevaar', troost ik me nu maar met het feit dat je na zo'n 50 meter al de eerste alcoholcontrole tegenkomt... dius ver komen ze vast niet. De vrienden van de blauwe brigade weten natuurlijk ook maar al te goed waar ze moeten gaan staan en op welke dagen...

Afijn... een enerverend avondje weer... tijd voor een warm zacht bed... en een beetje nachtrust.
Slaap lekker! (of misschien logischer wanneer je dit leest... Goede morgen!)

Zie ook:
[VN] CHIO: Sfeerverslag dag 1 *Laatste update 23.10 uur*
[VN] CHIO Sfeerverslag dag 2 *Update 23.40 uur*
[VN] CHIO: Sfeerverslag dag 3 *update 19.20*
[VN] CHIO: Sfeerverslag dag 4
Laatst bijgewerkt door Bonechi_ op 20-06-10 19:13, in het totaal 3 keer bewerkt

Kido

Re: CHIO: sfeerverslag dag 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:48

Nou dan ben ik benieuwd hoeveel boetes er geschreven werden want er werd een grootscheepse controle uitgevoerd!
Verder was t idd onwijs gaaf om te zien!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:50

Van mijn kant petje af voor al het werk dat jullie verzetten!

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:51

Bedankt voor jullie verslagen! Super :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 05:33

Dat was weer een latertje voor jullie.
Vandaag CHIO zuid holland cup (dressuur). Hoop/ga er vanuit dat mijn cluppie wint maar je weet het nooit. Tot nu toe aso meer punten dan de andere teams.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 06:41

Lielle schreef:
Van mijn kant petje af voor al het werk dat jullie verzetten!

Daar sluit ik me helemaal bij aan!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:01

Het was fantastisch gisteren! Wat een boutweer, maar super goede sport!

Mooie uitslag en, wat niet ongemoeid mag blijven, HP reed met Nadine ook super! Zou echt mooi zijn als deze topruiter straks eveneens in het team van kentucky zit..

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 09:21

Jury... daar ga ik ook wel vanuit ja Dat Oud Beijerland zal gaan winnen... die hebben ruiters ingezet waar een gemiddelde manege gewoon niet tegenop kan rijden. Dat zij winnen is bijna wel een gegeven.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 09:22

HP reed Nadine zeker fijn rond... zou in mijn ogen zeer verdiend zijn als hij ook bij het team voor Kentucky zit.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:30

Sansje, dat hebben ze wel meer gedaan maar werden dan toch verslagen (denk maar aan het jaar dat en polansky en Ravel meededen).
UIteraard goede ruiters maar dat hebben wel meer verenigingen dit jaar en die lijken het dit jaar niet redden.
De uitslag is dit jaar gewoon op zijn minst apart te noemen, vorige ronde 9e en nu 2e.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:08

Weet je wat nu zo jammer is van het CHIO?
De prijzen rijzen de pan uit. Wij bestelden vrijdag een wijntje. Zelfbediening en dus zelf inschenken. Zo'n klein plastic wijnglaasje waar je weltegeteld 3 a 4 slokken wijn uit krijgt. Prima, geen probleem. Maar dan sta je met een briefje van 5 euro bij de kassa en krijg je te horen:
" Dat is dan 9 euro alstublieft "
Op mijn verbaasde " Pardon? " kreeg ik als reactie: " Ja mevrouw, het is 9 euro en dan krijg je het nog in plastic ook! " :?

Ze zouden zich moeten schamen! Maar ik heb er van geleerd. Volgend jaar is het dus gewoon kleine flesjes wijn meenemen in je tas...voor op de tribune.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:21

Tja is eigenlijk altijd zo. Op NK in eindhoven schrok ik me ook te pletter wat de prijs van een paar poffertejes was of een broodje ham.
Enigzins betaalbaar was de patat toen maar daar stond een rij, gewoon niet normaal. Was toen blij dat ik lekker pannenkoeken bij me had.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:36

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:05

Sansje schreef:
Bart, thanks voor alle technische support, maar ook voor de dekentjes, kopjes thee en het aanhoren van ons gemopper bij tijd en wijlen.

Haha, valt nogal mee :) Vooral erg graag gedaan! Jullie super bedankt voor de top verslaggeving van dit evenement! Was erg gezellig ook en ik ben zelfs wat wijzer geworden over de finesses van het beoordelen van de kür op muziek :)

San

Re: CHIO: sfeerverslag dag 5. *laatste update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 21:10

Haha... je weet nu in ieder geval wat lateraal stappen is :P ;)... Nog even en je gaat zelf paardrijden... :+

Annie_31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:38

We vonden het leuk om jullie weer zo enthousiast te zien schrijven (in de vrieskou) en jullie fantastische stukken te lezen! Tot volgend jaar in een nieuw perscentrum en hopelijk met mooi weer!