CHIO: Edward Gal wint met 0.001% verschil de CHIO prijs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

San

CHIO: Edward Gal wint met 0.001% verschil de CHIO prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 23:51

Nieuwsredactie

Vier combinaties verreden op vrijdagavond de CHIO prijs Grand Prix Kur op Muziek. Christa Laarakkers beet het spits af met Divoza Horseworld Ovation. Haar Kur was kenmerkend door de netheid in de afwerking van de oefeningen. Ovation maakte een constante en werkwillige indruk. Als tweede ruiter kwam Brett Parbery aan start met Victory Salute. Deze Australier heeft tijdens dit CHIO al menig liefhebber laten genieten van zijn rustige en sympathieke manier van rijden. Op de tribune was dit goed terug te zien. Brett kan in Rotterdam rekenen op de sympathie van een groot deel van de supporters. Uiteindelijk reed hij een score van 75.071% bij elkaar. Uiteindelijk bleek deze score goed voor een derde plaats.

De echte strijd in deze CHIO prijs werd gestreden tussen Edward Gal en Hans Peter Minderhoud. Edward Gal reed met Sisther de Jeu een prachtige expressieve Kur. Sisther de Jeu liet zich fijn zien en liep een fijne passage en piaffe. Echter in de galopwissels om de pas ging het mis. De gehele lijn wilde niet lukken en dat kost punten. Hans Peter Minderhoud probeerde met IPS Tango te profiteren van deze storing. Tango deed gespannen aan buiten de ring en draaide een aantal keer vliegensvlug om. In de ring bleef de hengst echter braaf, enkel in het stapgedeelte was nog wat spanning te zien. Met een nette Kur leek Hans Peter Minderhoud dan ook op de overwinning af te stevenen. Helaas haperde ook Tango een keer tijdens de wissels om de pas. Al met al zou het erom gaan spannen.

De voorlopige scores voorspelden een spannende ontknoping. Beide ruiters scoorden 77%, maar de cijfers na de komma maakten het verschil. Na lang tellen viel de defintieve score voor Hans Peter Minderhoud met Tango 0.001% lager uit dan die van Edward Gal met Sisther de Jeu.

De uitslag:
1. Edward Gal, Sisther de Jeu NED - 77.429%
2. Hans Peter Minderhoud, IPS Tango - 77.428%

emma525

Re: CHIO: Edward Gal wint met 0.001% verschil de CHIO prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 05:32

super van Hans en Edward :)
wel bijzonder dat het op het zelfde onderdeel mis gaat.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 08:59

Wel vet balen voor Hans Peter Minderhoud :P

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:11

Wat een close finish zeg!
Die Tango blijft je verrassen! zo snel omdraaien en dan wel een goede proef neerzetten, dat wordt een wereldspaard!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:32

Dat is balen voor HP maar weer erg leuk voor Edje..

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:15

Ik vind het eigenlijk een beetje sneu voor HP. Hij doet altijd zn best heeft een geweldig paard onder zn reed, maar staat altijd net in de schaduw van Edward. Dat Edward met Totilas altijd bovenaan staat oke maar ik hoop toch dat HP eerdaags weer eens gaat vlammen zodat tie eens lekker wint. Ook met zn superleuke Nadine, hij rijd er zo leuk mee, en zo'n leuke merrie, maar de scores zijn het net niet.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:22

Yolien schreef:
Die Tango blijft je verrassen! zo snel omdraaien

Ik weet er alles van! Ik rijd een Tango dochter en die kan het ook...!
Wel apart dat het zo'n klein verschil was!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:51

Urnie85 schreef:
Ik vind het eigenlijk een beetje sneu voor HP. Hij doet altijd zn best heeft een geweldig paard onder zn reed, maar staat altijd net in de schaduw van Edward. Dat Edward met Totilas altijd bovenaan staat oke maar ik hoop toch dat HP eerdaags weer eens gaat vlammen zodat tie eens lekker wint. Ook met zn superleuke Nadine, hij rijd er zo leuk mee, en zo'n leuke merrie, maar de scores zijn het net niet.

Edward heeft anders voordat hij Totilas had een hele poos aan de kant gestaan/ in de schaduw terwijl HP op het hoogste niveau meereedt. Dus dit vind ik een beetje onzin. Ik denk iig niet dat HP zich sneu voelt. Tis maar net wie van de 2 er op welk moment een goeie knol onder zijn kont heeft. Het kan vriezen en het kan dooien he ;) !
En met Tango en Nadine laat HP weer zien hoveel kwaliteit hij heeft. Maar ja, Totilas, dat wordt voor een ieder op dat niveau moeilijk om daaraan te tippen.
Ik heb het gisterenavond live gezien en een diep respect voor HP hoe hij Tango onder controle hield.

akina1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:43

Helemaal mee eens was er ook en HP heeft het goed gedaan maar er gaan toch maar mooi een stel bekers naar Harskamp, HP heeft met Ridderkerk wel goed gereden dat even niet vergeten!
Hans Peter en Edward super gedaan!!!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:05

Wat een ongelofelijk klein verschil! :oo

Ik denk eigenlijk dat ze er wel om kunnen lachen. :')

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:19

Natuurlijk, staan ze weer eens achter elkaar :D !

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:06

kleinvosje schreef:
Yolien schreef:
Die Tango blijft je verrassen! zo snel omdraaien

Ik weet er alles van! Ik rijd een Tango dochter en die kan het ook...!
Wel apart dat het zo'n klein verschil was!

En mijn Tango doet het ook :=

Toch superscores van allebei :)
Maar ik zie Tango toch liever winnen als papa van mijn paard O:)

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:38

ach..ze drinken vast vanavond een lekkere borrel samen!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:51

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:55

Ja verders zit ik daar ook niet mee, en ze zitten nog altijd lekker bij elkaar, dus ze zullen er zelf ook geen last van hebben.
Maar Edward heeft toch ook altijd Gribaldi gehad, daar heeft hij toch ook goed mee meegedraaid? Volg het ook nog niet zo heel erg lang, maar hoop dat er gewoon eerdaags ook weer eens superscores van HP komen...