FNRS-ster nummer vier voor Manege Hoogenboom Ruitersport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

FNRS-ster nummer vier voor Manege Hoogenboom Ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 16:27

http://www.webregio.nl

Manege Hoogenboom Ruitersport in Nieuwe Wetering meldt dat de Federatie van Nederlandse Ruitersportcentra (FNRS), de manege met een vierde ster heeft gekwalificeerd.

De FNRS-ruitersportcentra staan voor hoogwaardige kwaliteit en veiligheid en een hoge mate van klantvriendelijkheid. Om de keuzevrijheid van klanten een handvat te geven, heeft de FNRS een kwaliteitsbeoordeling in de vorm van een sterrensysteem ontwikkeld. FNRS-ruitersportcentra worden tijdens een periodieke keuring gekeurd voor het veiligheidscertificaat en het sterrensysteem door een onafhankelijke inspecteur. Deze dient vast te stellen of het bedrijf nog voldoet aan de eisen die gesteld zijn aan het veiligheidscertificaat en maakt een keuringsrapport op.

Tijdens deze keuring wordt er onder andere gekeken naar de accommodatie, voorzieningen en de mogelijkheden, maar ook naar het beleid, instructie en uiteraard de verzorging en het welzijn van de paarden en pony’s. De behaalde punten in het keuringsrapport geven aan hoeveel sterren behaald worden, met een maximum van vijf sterren.

De eigenaren Mary de Jong-Hoogenboom en Hans Hoogenboom, die het bedrijf, samen met hun meewerkende partners, familie en enkele vaste vertrouwde medewerkers, laten bloeien en groeien, geven aan trots te zijn dat de manege deze status heeft gekregen van de FNRS.

Manege Hoogenboom Ruitersport bestaat nu 26 jaar en is uitgegroeid van een kleine manege met één binnenbak tot een uitgebreide accommodatie. In de loop van de jaren zijn er stallen, een binnenbak en een rijhal bijgebouwd. Daarnaast is de kantine uitgebouwd, de parkeercapaciteit vergroot en biedt de manege mogelijkheden voor grote evenementen zoals bijvoorbeeld de Nederlands Kampioenschappen Carrousel. Carousselvereniging Hoogenboom Ruitersport en voltigevereniging V.V. Baboeschka hebben zich ontwikkeld tot verenigingen met voltallige teams en enkele teams starten ook op hoog nivaeu tijdens de landelijke wedstrijden.

TurdusMerula

Re: FNRS-ster nummer vier voor Manege Hoogenboom Ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:29

Tsja, ik vind het hele sterrensysteem van de fnrs helemaal nul punten, ik vind het zelf werkelijk nergens op slaan, als je ziet wat het uiteindelijk inhoud...
Maar over Hoogeboom hoor ik toch alleen maar goede dingen. :)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:30

Ook apart dat er voor deze een voorpagina nieuws wordt gemaakt, terwijl er echt wel meer maneges zijn (de onze bijvoorbeeld) die dit hebben... Krijgen alle maneges nu een bericht als ze 4 of 5 sterren hebben ontvangen?

Wel fijn voor de manege uiteraard, want sterren trekken toch klanten... Die hebben geen benul waar die sterren nu eigenlijk voor staan...

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:49

Wen_en_Jelle schreef:
Wel fijn voor de manege uiteraard, want sterren trekken toch klanten... Die hebben geen benul waar die sterren nu eigenlijk voor staan...

Mooie kantine? Lekker bier? :+

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:03

Lijkt meer op een advertorial dit "nieuwsbericht"

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:04

TurdusMerula schreef:
Tsja, ik vind het hele sterrensysteem van de fnrs helemaal nul punten, ik vind het zelf werkelijk nergens op slaan, als je ziet wat het uiteindelijk inhoud...
Maar over Hoogeboom hoor ik toch alleen maar goede dingen. :)

Mening mag je natuurlijk hebben maar helemaal nergens op slaan vind ik het niet. Het systeem zou wel verder uitgebreid mogen worden en ik geloof dat ze daar ook mee bezig zijn. Had laatst ergens wat opgevangen.

Een sterrensysteem is natuurlijk prima en geeft ook weer wat voor kwaliteit je krijgt. Op dit moment gaat het nog over de kwaliteit van de facilliteiten voor de ruiter (en tja voor sommige is het de kantine met het bier het aller belangrijkst :+ ). Al zullen daar in de toekomst ook die van het paard in mee genomen gaan worden (zoals ik begrepen heb). Mocht het zo ver komen heb je als ruiter een goed beeld of een manege naast het geven van goede lessen ook nog eens goed omgaat met hun paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:05

Dacht dat voorheen alleen 5 sterren de voor pagina haalde?

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:08

Het is net als met een hotel.
Hoe meer sterren, hoe beter de kwaliteit.
En daar gaat het om.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:13

Citaat:
...en uiteraard de verzorging en het welzijn van de paarden en pony’s.

Één stukje zin over het welzijn van pony's en paarden :D Voor de mens is het zeker goed toeven, je zou bijna denken dat de rest eigenlijk bijzaak is.

Ik geef liever de voorkeur aan de charme van een kleine manege dan aan een mega-paarden-iets-complex. :o

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:01

manege hoogenboom is geen mega paarden fabriek..dat is juist het leuke ervan,veel accomodatie veel reuring maar geen 100 paarden! weet niet hoeveel wel maar het oogt niet als zo een strakke beton fabriek

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:07

storrum schreef:
Wen_en_Jelle schreef:

Mooie kantine? Lekker bier? :+

haha :P Uiteraard!