Einde aan de ban op Timothée Anciaume en Lamm de Fetan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Einde aan de ban op Timothée Anciaume en Lamm de Fetan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 10:51

www.knhs.nl

Er komt een einde aan de ban op Lamm de Fetan (v. Fergar Mail) en Timothée Anciaume. De Franse ruiter mag met onmiddellijke ingang weer deelnemen aan wedstrijden. De Franse federatie gaat daarmee in op het voorstel van een ‘bemiddelaar’. “Ik ben blij dat deze affaire eindelijk achter de rug is”, zegt Anciaume.

Het meningsverschil tussen Grégory Mars, eigenaar van Lamm de Fetan, en de federatie dateert van begin dit seizoen. De federatie wilde Lamm de Fetan en Anciaume voor een aantal wedstrijden in het landenteam, maar paardeneigenaar Mars prefereert deelname aan de wedstrijden uit de Global Champions Tour. In een reactie daarop besliste de Franse federatie om het duo elke selectie te weigeren. Onderhandelingen tussen beide partijen draaiden op niets uit.

Ondertussen deed de federatie van Franse springruiters een warme oproep om Anciaume weer toe te staan om wedstrijden te rijden. “Timothée Anciaume is één van de 30 beste ruiters ter wereld. Momenteel verkeert hij in de onmogelijkheid om die rangschikking te verdedigen, wat zijn sportieve toekomst in gevaar brengt”, schreven de ruiters in een open brief. Anciaume en Mars stapten ondertussen naar het nationaal olympisch comité om te bemiddelen in de hele zaak. Die bemiddeling is bindend, maar staat open voor beroep door beide partijen. Het olympisch comité stuurde nu een aangetekend schrijven naar beide partijen waarin het stelt dat Anciaume op z’n minst probleemloos moet kunnen deelnemen aan de wedstrijden uit de Global Tour.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:53

schandalig ik vraag me soms af wat die federaties bezielt ..soms vergeten ze dat het om de broodwinning van de ruiters gaat ..en dat je zo'n eigenaars gaat dwarsbomen die zoveel voor sport en vaderland overhebben ..onbegrijpelijk gewoon ..had me op facebook ook al aangesloten ..
..klinkt bekend in de oren voor ons Belgen : zie Mac entee en Wathelet