Marco Kütscher krijgt boete voor Olympische dopingaffaire

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Marco Kütscher krijgt boete voor Olympische dopingaffaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 07:06

http://www.anp.nl

De Duitse springruiter Marco Kutscher kan, na betaling van een boete van ruim 7 mille, overgaan tot de orde van de dag. Na bijna twee jaar is er daarmee een einde gekomen aan zijn 'olympische dopingaffaire'. Die zorgde voor extra beroering in zijn vaderland, na alle heibel rond collega Christian Ahlmann, wiens paard Cöster werd betrapt op capsaïcine.

Kutschers olympische rijdier Cornet Obolensky bleek destijds in Hongkong ook een verboden injectie toegediend te hebben gekregen. De internationale hippische federatie diskwalificeerde hem dinsdag definitief wegens dat vergrijp een legde een geldstraf op van 10.000 Zwitserse francs. Daar komen de proceskosten nog bij.

Kutscher gaf in 2009 toe dat zijn paard tijdens de Spelen in overleg met de dierenarts is behandeld met het medicijn lactanase, zonder dat dat officieel was gemeld. Dat is verboden. Het bewuste middel, dat de stofwisseling bevordert, geldt niet als doping. ,,Ik accepteer dit oordeel. Goed dat het nu voorbij is'', zei Kutscher in een reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 07:13

Op de voorpagina staat in de preview van het bericht "Marco Kutscher krijgt boete voor Olympische dopingaffaire- 0 Reacties
De Duitse springruiter Marco poedersuiker kan,", valt dat niet aan te passen? :)) Staat wel leuk..
Edit: en toen ik dit bericht wilde posten kreeg ik een error := : [phpBB Debug] PHP Notice: in file /posting.php on line 307: Undefined index: poster_id
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /posting.php on line 1088: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3289)

Wel een flinke boete, overigens, voor het niet melden van een niet-doping-medicijn..

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 07:14

haha, poedersuiker!! :)
flink bedrag is ie kwijt, dat wel!

Sisco4life

Re: Marco Kütscher krijgt boete voor Olympische dopingaffaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:54

Great, poedersuiker!
Lang leven deze beveiliging :P

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:29

Wilde al haast gaan googlen op Marco Poedersuiker.... (een boete lijkt me terecht maar begrijp het niet helemaal aangezien er staat dat het middel officieel niet onder doping valt...?)