Lotje Schoots maakte eind mei haar debuut in de zware tour met Reine B. De dochter van Rubinstein liep gelijk een voldoende score bij elkaar in Schaijk en de amazone besloot de merrie te starten op het NK. Na een dertiende plek in de Grand Prix kwalificeerde de combinatie zich voor de Spécial. Het was voor Schoots de eerste keer dat ze deze proef op concours reed. Ook reed ze voor de eerste keer de kür op het zwaarste niveau.
Schoots leende een kür van haar trainer Alex van Silfhout. Vooral het begin van de kür was heel sterk. Mooie drafmomenten werden afgewisseld door fraaie stukken passage. In de eners ging het aan het eind van de proef even mis, maar Schoots kon tevreden terugkijken op haar kürdebuut. “Uiteindelijk paste alles goed bij Reine en in de ring liep het fijn.” De totaalscore van Schoots kwam uiteindelijk uit op 134,38 procent, waarmee ze zevende werd in het kampioenschap.
“Nu is het zaak om kilometers te maken. In principe zou het kunnen dat Reine in de toekomst verkocht wordt, maar ze staat zeker niet in de etalage. Het is voor mij een kans om ervaring op te doen op Grand Prix-niveau. Alles wat ik nu met Reine doe, kan ik weer meenemen voor mijn toekomstige paarden.” Komende week start Schoots waarschijnlijk tijdens CHIO Rotterdam. “Ik heb me opgegeven voor de Future Test met Reine. Ik bekijk echter eerst hoe ze thuis is. Ik wil haar niet overvragen.”
Prachtmerrie, die Reine B. Embryo'tjes spoelen is de boodschap bij zo'n merrie
(of dat is toch hetgeen ik zou doen)
Nistria
Geplaatst: 15-06-10 12:18
s0173957 schreef:
Prachtmerrie, die Reine B. Embryo'tjes spoelen is de boodschap bij zo'n merrie
(of dat is toch hetgeen ik zou doen)
Is al gebeurd (als ik me niet vergis), met Totilas...
Het was mooi om Lotje te zien rijden! Die meid heeft zoveel proef-ervaring en dat straalde ze ook uit. Alles zo mooi voorbereid en afwerkt, heel fijn om naar te kijken alsof ze al jaren meedraait in de GP. Top Lot!!
Raggel
Geplaatst: 15-06-10 12:22
Booooh 134,38 procent halen, doet ze goed
Berendje
Geplaatst: 15-06-10 12:23
Ik heb nog wat foto's van haar van afgelopen Vrijdag tijdens de Spécial
Laatst bijgewerkt door Berendje op 15-06-10 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt
91laura
Geplaatst: 15-06-10 12:29
Raggel schreef:
Booooh 134,38 procent halen, doet ze goed
134,38 is de totaal score van de GP special + de kür bij elkaar opgeteld. Was anders wel heel knap
ik heb der live zien rijden , en we waren eerst behoorlijk teleurgesteld dat er zoveel spanning was , maar achteraf bleek het dus haar eerste keer te zijn. Dat wetende heeft ze erg goed gereden
sambagirl
Geplaatst: 15-06-10 12:41
Ik ben niet zo van de merrie's maar deze
ben benieuwd hoe die beeb van Totilas gaat worden!
Ik vind Lotje zo'n leuke meid, goede amazone en lekker spontaan. Vind het nog steeds jammer dat zij en Diederik geen setje meer zijn. Vond ze zooo leuk samen