Engelse voetbalfans zorgen voor veel schrik bij paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Engelse voetbalfans zorgen voor veel schrik bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 08:54

www.horsetalk.co.nz / Nieuwsredactie

Enthousiaste voetbalfans in Engeland die blij met vlaggen wapperen en opvuvuzela's blazen, bezorgen paardeneigenaren nogal wat kopzorgen door hun paarden de schrik van hun leven te bezorgen.

Een amazone uit Cornwall moest naar het ziekenhuis nadat het paard waarop zij aan het rijden was, schrok van een wapperende vlag die uit een voorbij rijdende auto wapperde. Het paard begon te steigeren en te bokken en kwam ten val, waarbij het ternauwernood een tweede auto miste.

Er zijn meer van dit soort incidenten gerapporteerd. Daarom wil de British Horse Society voetbalfans waarschuwen voor de gevaren van wapperende vlaggen uit auto's, en het blazen op vuvuzelas in de buurt van vluchtdieren.

Een woordvoerder van de organisatie: "We snappen heel goed dat voetbalsupporters graag de liefde voor hun land willen tonen, maar we willen hen graag waarschuwen voor de schrikreacties van paarden die langs de weg lopen. We adviseren de automobilisten met vlaggen dan ook om langzaam de dieren te passeren, en de vlag aan de andere kant van de auto te hangen, zodat er meer ruimte tussen het dier en de vlag zit tijdens het passeren."

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:58

Ook hier is 't hoor, van de week ook een sprintje getrokken door zo'n vuvuzela in de buurt, stomme dingen!

hanny_jelke

Re: Engelse voetbalfans zorgen voor veel schrik bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:06

ja inderdaat.
ik denk dat dit voorlopig met het wk overdehele wereld blijft gebeuren.
helaas snapt niet iedereen het gevaar.

we kunnen alleen maar hoppen dat er niks ergs gebeurd

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:06

Voetbal zorgt echt alleen voor heibel.
Maargoed, blij dat wij zo'n bomproof paardje hebben!

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:37

Ik denk dat zo'n verzoek juist averechts werkt.. :=

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:24

Inderdaad, er zijn toch altijd veel (jonge) jongens/mannen die denken dat het leuk is om paarden aan het schrikken te maken, laat ze er zelf maar eens op zitten :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:59

Ik ben mijn paarden aan het trainen in de schriktraining met vuvuzela's, hoorns en wapperende vlaggen. Ik ben liever problemen voor.
En zo'n vuvuzela is lang niet zo erg als er een lekker appeltje naast ligt. Al vind ik het verdomde moeilijk om geluid uit zo'n toeter te krijgen. En die Zuid Afrikanen doen het ook nog de hele wedstrijd lang. Respect hoor, want daar heb ik de lucht niet voor. (buiten dat vind ik het ook een heel irritant geluid)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:04

gelukkig staan mn paardjes in een rustige buurt, maar ik rij voorlopig niet buiten om dit soort dingen te voorkomen, zeker niet als nederland moet voetballen,maar dat wil ik zelfook zien dan haha

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:03

Ik ken het 'probleem'. Wij wonen in Engeland, gelukkig is Major (Clydesdale) voor 99% bomproof en kan ik veilig buiten rijden. Er zijn bij ons op stal dames die nu even niet alleen naar buiten gaan of achter Major aanhobbelen :+

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:34

Idd die vuvezula's zijn vreselijk, ik hoef gelukkig de weg niet meer over en hier in het dorp valt het trouwens ook wle mee met die dingen, maar pas was er naast de bak op stal een of ander kampeer iets bij de buren met allemaal kinderen
Daar hadden ook wat kinderen zo'n ding, en ik moet zeggen dat het niet echt prettig rijden was :')

Maargoed, op de weg is zo'n situatie natuurlijk echt gevaarlijk, jammer dat niet-paardenmensen er vaak niet zoveel oog voor hebben

BRDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:47

net alsof het zin heeft die fans hierop te attenderen.
denk nou niet dat die rekening gaan houden met een paar 'ezels' of 'knollen'...
juist niet, ze vinden het vast juist heel grappig een paar van die knollen aan t rennen te maken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:50

janouk schreef:
Ik ben mijn paarden aan het trainen in de schriktraining met vuvuzela's, hoorns en wapperende vlaggen. Ik ben liever problemen voor.
En zo'n vuvuzela is lang niet zo erg als er een lekker appeltje naast ligt. Al vind ik het verdomde moeilijk om geluid uit zo'n toeter te krijgen. En die Zuid Afrikanen doen het ook nog de hele wedstrijd lang. Respect hoor, want daar heb ik de lucht niet voor. (buiten dat vind ik het ook een heel irritant geluid)

Je brengt me op ideeën :D Ik ga deze week ook even flink toeteren bij de pony's. Ik vind het wel een goede schriktraining. In mijn dorp valt het nog wel mee gelukkig.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:05

ja ik vraag mensen bij mij in de buurt ( die normaal anders heel stil en voorzichtig bij de paarden zijn hoor, ik heb een vrij paardvriendelijke omgeving :D ) om even te toeren of lawaait te maken of te wapperen, als ze er nu mee geconfronteerd wordt als ik er op voorbereid ben, dan ben ik er geruster op dat als er ooit eens een idioot denkt dat het grappig is ik haar dan dan onder controle kan houden.
en zo maken we haar weer wat meer bomproof. alleen als ik weet dat het chaos gaat worden dan ga ik niet naar buiten, maar voor al het andere, daar went ze maar aan.