Edward Gal en Totilas onbedreigd naar zege tijdens NK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Edward Gal en Totilas onbedreigd naar zege tijdens NK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 08:00

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Edward Gal en Moorlands Totilas.
foto: http://www.sjoert.com

In het eerste onderdeel van het Nederlands Kampioenschap dressuur voor senioren maakte Edward Gal samen met Moorlands Totilas hun torenhoge favorietenrol waar. Zij declasseerden het gehele veld door een score neer te zetten van 78.208%. De enige die in de buurt wist te komen was hijzelf, maar nu met de merrie Sisther de Jeu, maar ook die combinatie moest accepteren dat zij op ruim zeven procent achterstand werden gereden. Marlies van Baalen was met BMC Phoebe de beste van de rest door derde te worden, terwijl de amazone met BMC O'Jay vierde werd. "Winnen, en dan te bedenken dat dit voor ons eigenlijk een oefenrondje was", vertelde Nicole Werner, de trainer van Edward en Totilas, direct nadat de score van de juryleden voor Gal aan het publiek bekend was gemaakt.

Edward Gal was zelf tevreden over zijn rit. "Normaal gesproken is de Special de tweede proef in een wedstrijd en nu was deze wedstrijd ineens de eerste. Dat was voor mijn paard even wennen. Probleem voor ons was dat het rond de ring erg rumoerig was en daarop reageerde Totilas heel sterk. In de eerste pirouette kwam mijn paard iets te veel terug en kon ik hem er daarom bijna niet meer uit rijden. Ik heb dus niet echt fijn ontspannen gereden, want ik moest steeds te veel regelen", aldus Edward Gal die er op had gehoopt eens een wedstrijd op minder dan honderd procent inzet van zijn paard te rijden, maar opnieuw werd geconfronteerd met een te werkwillig paard dat zich voor 110 procent gaf. Jan Peeters de voorzitter van de jury had heel veel hoogtepunten gezien. "Ik had graag een tien willen geven voor het piafferen bij de letter i, maar het vervolg daarop had net even fraaier gekund en hetzelfde gold voor de eerste pirouette. Aan de andere kant was er in dit kampioenschap geen sprake van enige concurrentie", aldus Peeters, die van mening was dat Marlies van Baalen wel een zeer sterke proef had gereden en zeer dicht tegen haar topniveau aan lijkt te zitten. "Ik heb echt van de eerste vier ritten genoten", aldus Jan Peeters.

Gezien de vorm waarin Gal en Moorlands Totilas verkeren lijkt de in De Steeg verzamelde concurrentie niet in staat om prolongatie van hun titel te dwarsbomen. Van Baalen lijkt vast op koers naar het zilver, terwijl Bart Veeze ook nu weer indruk wist te maken met Stefano en is het voor hem te hopen dat hij de glanzende vorm van gisteren en vandaag ook in de Kür weet vast te houden, dan is hij goed op koers voor het brons.

Meer info zie: http://www.outdoorgelderland.nl

Uitslag Grand Prix Special, tevens tussenstand NK:

1) Edward Gal (Harskamp) - Moorlands Totilas (Gribaldi x Glendale) - 78.208%
2) Edward Gal - Sisther de Jeu (Gribaldi x Amor) - 72.666%
3) Marlies van Baalen (Brakel) - BMC Phoebe (Regazonni x Ulft) - 71.291%
4) Marlies van Baalen - BMC O'Jay (Jazz x Formateur) - 70.541%
5) Bart Veeze (Lochem) - Stefano (Gribaldi x Actueel) - 67.166%

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:32

Echt goed van Edward Gal en Totilas!! En natuurlijk ook van Marlies. Ben benieuwd naar de kur.

En ik verheug me echt op de OS in 2012!

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:41

Leuk z'n 'oefenrondje' van 78% _O-

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:52

voor hem wel ;)

weet iemand of het filmpje al gratis terug te kijken is?

Fortuna22 schreef:
Leuk z'n 'oefenrondje' van 78% _O-

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:59

Edwars Gal? Wie is dat? :P

_tarja_ schreef:
En ik verheug me echt op de OS in 2012!

Eerst nog even de WRS in Kentuky :D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:02

Wat super weer! :D klopt ook wel dat het erg rumoerig was,
vond dat er eerlijk gezegd bij BMC Phoebe ook wat spanning was.

Maar alsnog natuurlijk super proeven, en zeker verdiende punten!

timilon

Re: Edwars Gal en Totilas onbedreigd naar zege tijdens NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:05

Edward moet toch echt in een droom leven met dit paard?
ik was fan vanaf de eerste minuut, en hij blijft keer op keer de favorietenrol waarmaken.
waanzinnig gewoon!

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:52

Edward Galm die er op had gehoopt eens een wedstrijd op minder dan honderd procent inzet van zijn paard te rijden, maar opnieuw werd geconfronteerd met een te werkwillig paard dat zich voor 110 procent gaf.

Geweldig zo'n paard, die knalt er gewoon altijd vol in. +:)+ Het is alleen te hopen dat Totilas niet een keer de man met de hamer tegenkomt. Dit belooft wat voor vanavond, heb er veel zin in om te gaan kijken. Wie is Edward Galm trouwens :=

Feria

Re: Edward Gal en Totilas onbedreigd naar zege tijdens NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:54

heel erg knap van Marlies ook! ja die Edward Galm :D

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:10

Alle paarden werden toch onder de zelfde condities gereden?
Omdat Edward zegt zoveel last te hebben van de omgeving?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:05

Johanna59 schreef:
Alle paarden werden toch onder de zelfde condities gereden?
Omdat Edward zegt zoveel last te hebben van de omgeving?

Tuurlijk werd er onder dezelfde condities gereden, maar het ene paard reageert daar uiteraard anders op dan de andere :)

En het was inderdaad ook ontzettend rumoerig gisteren.

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:42

Ik had niet anders verwacht!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:55

Waarom moest Gal Totilas eigenlijk in de Spécial rijden en niet direct in de kür, omdat hij ook de Grand Prix niet hoefde te rijden, terwijl dit voor alle andere combinaties verplicht was? Als hij het ene overslaat kan hij net zo goed direct ook het andere overslaan.

Wel zonde hoor, dat Totilas tegenwoordig aldoor ergens last van heeft. Is het dit keer niet staken in de piaffe wegens bang zijn voor zijn eigen krachten, het schrikken van opspattend zand, of het gespannen zijn geraakt van het tussen publiek door moeten, is het nu het gespannen raken van rumoerig publiek. Men zou toch haast verplicht moeten stellen dat het publiek tijdens het optreden van Gal en Totilas doodstil staat en niet praat en dat de bodem uiterst droog moet zijn.. Anders kan Totilas niet meer tot topprestaties komen

:')

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:01

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:27

Bomba schreef:
Waarom moest Gal Totilas eigenlijk in de Spécial rijden en niet direct in de kür, omdat hij ook de Grand Prix niet hoefde te rijden, terwijl dit voor alle andere combinaties verplicht was? Als hij het ene overslaat kan hij net zo goed direct ook het andere overslaan.

Wel zonde hoor, dat Totilas tegenwoordig aldoor ergens last van heeft. Is het dit keer niet staken in de piaffe wegens bang zijn voor zijn eigen krachten, het schrikken van opspattend zand, of het gespannen zijn geraakt van het tussen publiek door moeten, is het nu het gespannen raken van rumoerig publiek. Men zou toch haast verplicht moeten stellen dat het publiek tijdens het optreden van Gal en Totilas doodstil staat en niet praat en dat de bodem uiterst droog moet zijn.. Anders kan Totilas niet meer tot topprestaties komen

:')

blijkbaar HOEFT het publiek niet doodstil te zijn, want ook met wat spanning door rumoerig publiek wint hij met enorme voorsprong.
kun je nagaan wat zijn scores zullen zijn als aan alle randvoorwaarden(voor totilas) voldaan worden ;)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:29

Ik lees overal in het commentaar van Edward dat hij niet fijn gereden heeft. De zoveelste keer dat meneer weer met iets anders komt. Die omstandigheden zijn voor iedereen hetzelfde, anderen klagen daar ook niet om.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:30

Maar bij anderen komt er niks over in het nieuws? En als hij zelf toch vind dat het beter kan? :?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:33

Bart reed een sterke proef, jammer van de foutjes! Maar tegen zulke concurrentie toch netjes als je je als 5e weet te plaatsen :j

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:21

wat een plaatje is het