Jeannette Haazen volgt het NK dressuur langs de kant

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Jeannette Haazen volgt het NK dressuur langs de kant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 10:28

http://www.horses.nl / http://www.paardenkrant.nl
Melanie Brevink

Met een serieuze blik en netjes aangekleed staat Jeannette Haazen langs de losrijpiste van het nationaal kampioenschap dressuur op landgoed Middachten te De Steeg. Geen NK te paard voor de frêle amazone, maar een NK als instructeur langs de zijlijn omdat een paar weken geleden haar Nartan plotsklaps werd verkocht.

“Het was zo’n moeilijke beslissing om Nartan weg te doen, maar ik heb het realistisch moeten bekijken. En zelfs dat was haast niet te doen. Tot voor kort leek het niet reëel om ooit op een Nederlandse teamplek te hopen en dat heeft me gesterkt in mijn beslissing. Dat dit uiteindelijk misschien wel het meest hoopvolle jaar zou worden met het oog op die teamplek, kon ik toen niet weten. Nu Anky heeft besloten niet naar Kentucky te gaan, zouden Nartan en ik een reëlere kans hebben gehad op een teamplek en dat is erg zuur. Ik ben er een paar dagen ziek van geweest en heb nachtenlang slecht geslapen. Dat dit mij moest overkomen...”

Chris en Jeannette Haazen deden Nartan over aan de Amerikaanse Jane Clarke. Katherine Bateson gaat de Jazz-zoon uitbrengen in de sport en de focus ligt op de WEG in Kentucky. “Die eerste tijd was erg moeilijk. Ik kon het niet aanzien, iemand anders aan het werk met mijn paard... Na drie dagen heb ik m’n hoofd voorzichtig om het hoekje van de rijbaan gestoken. Chris was met Katherine en Nartan aan het werk. Ik zag een paar dingetjes die me niet zo aanstonden en zo ben ik Katherine verder gaan helpen. Het is nu fantastisch om ze samen aan het werk te zien. Katherine moet nog leren om de hand constant mooi voor te houden, maar er ontstaan steeds meer prachtige momenten.”

Haazen richt zich de komende tijd op jonge, talentvolle toekomstpaarden. “Ik heb een jonge Show Star op het oog en heb een talentvolle nakomeling van Relevant op stal. Beide hebben ze veel kwaliteit en ik zie het als een uitdaging om met ze aan het werk te gaan. Het is heel iets anders, maar zeker leuk.”

Amanda_T

Re: Jeannette Haazen volgt het NK dressuur langs de kant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:19

Kan me voorstellen dat het even zuur voor haar was toen Anky ineens niet meer ging en haar kansen groter bleken te zijn..Ondanks dat toch blij dat ze kan genieten van Nartan! En hoop dat ze met nieuwe paarden weer helemaal terug in de wedstrijdring komt.

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:02

Wat een fantastisch mens is het ook!!!!!!. Hoop echt dat ze snelweer met een topper in de baan komt. Zo'n positief iemand verdiend dit gewoon. Jeanette het komt vast goed!!!!

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:34

Wat sneu voor jeanette !!!! |(
Idd nu Anky zeker niet gaat zou zij een mooie 4e in het team geweest zijn...
Nu maar hopen dat Nartan met zijn nieuwe amazone kan schitteren & zij er alsnog van kan genieten...

Talent en doorzettings vermogen komt altijd boven drijven dus we zijn nog niet van Jeanette af :D :+
Gelukkig maar 8-)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:46

Beetje flauw. Je weet toch dat je nooit zekerheid hebt met paarden. Er kan er maar zo 1 uitvallen. Dat zie je maar weer en dat weet Jeannette als de beste. Dan had ze niet voor het geld moeten kiezen. Gedane zaken nemen geen keer. En bovendien, nu zou het ook maar de vraag zijn of ze voor de vierde plek in aanmerking was gekomen. Er zijn nog wel meer kapers op de kust.

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:55

vur schreef:
Beetje flauw. Je weet toch dat je nooit zekerheid hebt met paarden. Er kan er maar zo 1 uitvallen. Dat zie je maar weer en dat weet Jeannette als de beste. Dan had ze niet voor het geld moeten kiezen. Gedane zaken nemen geen keer. En bovendien, nu zou het ook maar de vraag zijn of ze voor de vierde plek in aanmerking was gekomen. Er zijn nog wel meer kapers op de kust.

Ik ben het helemaal met je eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:58

In het topic over dat Anky niet naar de WEG ging, las ik pas dat ze Nartan had verkocht. Toen vond ik het al sneu dat ze nu misschien alsnog wel kans op een teamplek had..

Kan me voorstellen dat dat heel zwaar is.. :(:)

Vur, het heeft toch mede invloed gehad op haar keuze, dus kan me wel voorstellen dat ze er ziek van is.. Als ze eerder wist dat Anky niet ging had ze waarschijnlijk nog wel een jaar gewacht, wat me vrij logisch had geleken.. :)

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:41

Ik vind het erg sneu voor dr, ik geloof best dat het pijn kan doen, ze was ook zo gek op haar Nartan! Maar je moet soms idd ook rieel zijn, en hoop dat ze ook zo gek word met haar nieuwe paarden!