Stephanie Kooijman wint tweede onderdeel NK Junioren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Stephanie Kooijman wint tweede onderdeel NK Junioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 18:47

http://www.knhs.nl

De zeventienjarige Stephanie Kooijman schreef donderdag in De Steeg het tweede onderdeel van het Nederland Kampioenschap Dressuur voor Junioren op haar naam. De dressuuramazone deed dit met de zevenjarige Winston, een afstammeling van de hengst OO Seven. Tweede werd Kimberley de Jongh met BMC Inspekteur (v. Darwin). Anne Meulendijks de winnares van woensdag, eindigde op de derde plaats met MDH Ohio. In het tussenklassement na twee van de drie onderdelen van het NK gaat Anne Meulendijks aan de leiding.

Kooijman liet in De Steeg een erg mooie proef zien, waarin Winston met de ‘oortjes erop’ bijna fluitend door de proef heen liep te lopen. De score werd 68,368 procent. Aan het einde slopen helaas wat foutjes in de proef, onder andere in de eenvoudige galopwissel. “Winston was het meest getalenteerde paard met zeer sterke draf- en galopreprises waar ik achten en negens kon geven. Stephanie reed zeer gedreven door haar proef. Aan het einde leek het of ze wat te veel druk opzette om het maximale eruit te halen, waardoor er spanningsfoutjes ontstonden,” laat jurylid Herman Smit weten. De zeventienjarige amazone kocht Winston vier jaar geleden en traint bij Imke Schellekens-Bartels. Zevolgt de Masterclass in Deurne en heeft samen met haar vader een stal met paarden in Roozendaal. Dagelijks reizen ze heen en weer. “Mijn vader is mijn grootste sponsor”, laat de amazone weten die blij verrast was met haar overwinning.

Kimberley de Jongh werd tweede met ‘good old’’ BMC Inspekteur door een gedegen vrijwel foutloze proef te rijden met de twintigjarige hengst. “Alhoewel Inspekteur niet meer de atleet van vroeger is, lijkt hij nooit fouten te willen maken. En met een foutloze proef kan je hoog eindigen. Dat is de kracht van deze combinatie”, laat jurlylid Herman Smit weten. De Jongh, die vorig jaar KNHS-kampioen werd in het ZZ-licht met deze hengst en traint bij Coby van Baalen, was heel tevreden: “Hij was lekker los en ik kon alles netjes afwerken. Het is echter geen autoomaatje. Ik moet hem wel scherp maken, maar als hij eenmaal goed loopt, dan gaat het ook goed.”

Anne Meulendijks eindigde met MDH Ohio (v. Indoctro) vandaag op de derde plaats, maar gaat nog steeds aan de leiding in het tussenklassement. “Meulendijks liet veel goede dingen zien en Ohio heeft veel uitstraling. De draf- en galoponderdelen waren erg sterk gerden. Soms was hij echter wat ongeduldig en werd hij wat ondeugend in de aanleuning. Ook op de staponderdelen liet Meulendijks wat punten liggen.”, laat Herman Smit weten.

Grote afwezige is de combinatie Sanne van Grotel met Melvin B, die vorig jaar derde werd op het NK en een groot aandeel leverde in het teamzilver van Nederland op het EK. Melvin is niet fit en daarom moest de combinatie zich afmelden voor dit NK.

Vrijdag staat het afsluitende onderdeel, de kür op muziek op het programma. De beste acht ruiters uit het tussenklassement mogen hier aan start komen. Ze mogen slechts met één paard starten waardoor ook de nummer negen en tien, Maxime Osse en Bibi Rodenburg hun kür mogen rijden.

Uitslag tweede onderdeel NK Dressuur Junioren
1) Stephanie Kooijman – Winston (v. OO Seven) – 68,368%
2) Kimberley de Jongh – BMC Inspekteur (v.Darwin) – 68,105%
3) Anne Meulendijks – MDH Ohio (v. Indoctro) – 67,736%
4) Lotte Jansen – Pongo (v. Vincent) – 67,526%
5) Teddy Wielerer – Seigneur (v. Le Vainqueur) – 66,842%

Tussenstand NK Junioren na twee onderdelen
1. Anne Meulendijks – MDH Ohio 138,332
2. Kimberley de Jongh – BMC Inspekteur 135,997
3. Lotte Jansen – Pongo (v. Vincent) 134,877
4. Teddy Wielerer – Seigneur (v. Le Vainqueur) 134,734
5. Stephanie Kooijman – Winston (v. OO Seven) 134,692

Verwant artikel
[VN] Anne Meulendijks ijzersterk van start op NK voor Junioren

Nijntje1987

Re: Stephanie Kooijman wint tweede onderdeel NK Junioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:51

Ik heb het gisteren gezien, erg knap en erg mooi. Was onder de indruk van Inpsecteur en Winston.. :oo

We zullen zien wie er wint.. :) ik wens ze allemaal succes

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:28

Super van Stef en Winston +:)+ Het is ook zo'n gaaf paard!

xMarianne

Re: Stephanie Kooijman wint tweede onderdeel NK Junioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:20

Waar is Danielle Houtvast gebleven?!

Maar wel super zeg :D

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:20

Ik vond dat Lotte Pongo ook goed aan het lopen had !
Heb de combinatie een tijd niet gezien en was zeer onder de indruk !

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 06:54

Nou ik vind het een super prestatie van stefanie!
Dat meisje reed ruim 3 jaar geleden nog gewoon in de B dressuur met winston, en dan nu al op dit niveau.
Petje af! +:)+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 09:25

Knappe prestatie, om dit zo neer te zetten met een zelf opgeleid en nog erg jong paard. +:)+

En jammer voor Sanne dat Melvin niet fit is en ze het NK maar ook de finale van de CHIO cup hierdoor moet missen. Hopelijk knapt Melvin snel op!