Frankrijk winnaar four nations polocrosse cup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Frankrijk winnaar four nations polocrosse cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 11:44

http://www.polocrosse.nl
fleurbartels

Afbeelding
Prijsuitreiking Nederlandse spelers v.l.n.r: Fleur Bartels, Roseline vd Haar, Nathalie Garben, Jochem Elsinga,
Thomas Bakker (met Simon en Daan Bakker), Florien Luitse, Leanne Boekholdt, Niels Kemperman.
Afgelopen weekend vond de Four nations polocrosse cup plaats op de “Dop Heets Del” te Kootwijkerbroek. De beste spelers uit Frankrijk, Duitsland, Noorwegen en Nederland streden tegen elkaar in het zonnige Kootwijkerbroek. Dit allemaal ter voorbereiding van de World Cup 2011 in de UK waar deze “nieuwe” polocrosse landen zullen meespelen in de B-poule.

Nederland speelde de eerste wedstrijd tegen Noorwegen. De Noren waren de enige op het toernooi die niet op eigen paarden reden, maar op geleende paarden van Nederlandse spelers. De wedstrijd was een leuk en sportieve wedstrijd waarbij Nederland won met 2-17.

Zaterdagmiddag moest Nederland tegen Duitsland spelen. Over het algemeen zijn de Nederlandse spelers sterker dan de Duitse spelers, maar de Duitse spelers speelde nu veel sterker als team. De no. 1 speler Max Scheller speelde de sterren van de hemel en werd goed ondersteund door de andere twee mannen. Ook de vrouwelijke Duitse spelers leken beter in de wedstrijd te zitten. Het Nederlandse team liet veel punten liggen en verloor met 7-9.

De volgende dag speelde Nederland tegen Frankrijk. De Nederlandse vrouwen sectie moest het opnemen tegen de Fransen vrouwen welke speelde op hun sterke Henson paarden en daardoor een fysieke manier van spelen hebben. De Nederlandse mannen moesten dus de punten maken en no. 1 Jochem Elsinga deed hard zijn best en er werd beter samen gespeeld in beide secties. Maar helaas waren de Fransen toch te sterk en verloor Nederland met 7-14

Naast spannende chukka’s, het is duidelijk dat het niveau weer gestegen is op het vaste land van Europa, was er ook veel ruimte voor gezelligheid. Gezelligheid en sportiviteit staat op # 1 bij polocrosse en het was weer fantastische op met 4 nationaliteiten aan 1 lange tafel te zitten. De goede sfeer onderling werd versterkt door de prachtige locatie Dop Heets Del en omgeving van de Veluwe.

Beste vrouwelijke no. 1 speler: Barbara Beaufils (Franrkijk)
Beste vrouwelijke no. 2 speler: Camilla Blom (Noorwegen) – speelde prachtig met Dancer, paard van Bokker Unseen
Beste vrouwelijke no. 3 speler: Linda Wermuth (Duistland)

Beste mannelijke no. 1 speler: Max Scheller (Duitsland)
Beste mannelijke no. 2 speler: Hayo Harder (Duitsland)
Beste mannelijke no. 3 speler: Bruno Wallet (Franrkijk)

Beste overal vrouwelijke speler: Fleur Bartels met Cimarron (Nederland) – bokker fleurbartels
Beste overal mannelijke speler: Jochem Elsinga met Jelle (Nederland) – Jelle is van bokker lolletje
Beste paard: Spirit van Leanne Boekholdt (Nederland)
Beste combi paard – speler: Florien Luitse en Tuesday (Nederland) - bokker Unseen

Afbeelding
Aantreden Nederlandse team voor wedstrijd

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:23

Het waren hele mooie chukka's en het was echt super gezellig!!!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:25

Leuk verslag Fleur! Bedankt! Wat hadden we een lol *herinnert zich bepaalde wc-onderwerpen, hahaha.

Het was een geweldig weekend, enorm gezellig, gastvrij, geweldig georganiseerd (bedankt toernooi-commissie!), mooie wedstrijden, super paarden, vooral ontzettend gelachen, slecht geslapen en ooh wat ben ik trots op mijn twee wereld paarden. :+:

Hup Holland! Op naar de World Cup B-poule! :D

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:34

Unseen schreef:
Het was een geweldig weekend, enorm gezellig, gastvrij, geweldig georganiseerd (bedankt toernooi-commissie!), mooie wedstrijden, super paarden, vooral ontzettend gelachen, slecht geslapen en ooh wat ben ik trots op mijn twee wereld paarden. :+:

Hup Holland! Op naar de World Cup B-poule! :D

ik kan het niet beter zeggen.. geen aanvulling! :D
3 hoeratjes voor de paarden die stinkend hun best hebben gedaan!!

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 06:37

HOERA HOERA HOERA!!!!

*is trots op haar sexy paardje! :D *

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:24

Hoi, waar kan ik meer info vinden over polocrosse in Nederland ? Ik wil dit graag gaan doen maar kan in de buurt van Nijmegen er niets over vinden ?