Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:Ruiters moeten volgens de wet minimum 14 jaar zijn om op de openbare weg te mogen rijden. Deze leeftijd wordt echter teruggebracht naar 12 jaar, op voorwaarde dat men vergezeld is van een ruiter van ten minste 21 jaar oud. Bestuurders van gespannen moeten daarentegen minstens 16 jaar oud zijn.
fojoe schreef:gelukkig is het goed afgelopen.
toch nog even dit: als het meisje maar 11 is, mag ze volgens het belgische verkeersreglement niet eens op de openbare weg rijden.Citaat:Ruiters moeten volgens de wet minimum 14 jaar zijn om op de openbare weg te mogen rijden. Deze leeftijd wordt echter teruggebracht naar 12 jaar, op voorwaarde dat men vergezeld is van een ruiter van ten minste 21 jaar oud. Bestuurders van gespannen moeten daarentegen minstens 16 jaar oud zijn.
bron: http://www.polfed-fedpol.be/verkeer/ver ... den_nl.php
SuperSmurf schreef:ja dat weet ik niet ik was er niet bij. Geen idee hoe groot die afstand was tussen de ruiters en het meisje.
En nee dat zei ik niet, ik zei alleen dat leeftijd in dit soort gevallen niet uitmaakt.
Maar gelukkig speelt dat in dit geval niet 
SuperSmurf schreef:daar heb je idd helemaal gelijk in jaMaar gelukkig speelt dat in dit geval niet
@ Rosanna; kan ik me voorstellen dat je dat nu eng vind.. Ik denk dat ik hetzelfde zou hebben. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje! En die kanalen zijn idd dood eng om in te vallen, juist omdat de wanden zo hoog zijn!