Meisje en pony uit Brugge ontsnappen aan de verdrinkingsdood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Meisje en pony uit Brugge ontsnappen aan de verdrinkingsdood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 07:49

www.nieuwsblad.be

De elfjarige Melanie Stubbe is zaterdagavond met haar pony in het kanaal terechtgekomen. Zowel Melanie als de pony werden op het droge gehaald.

Melanie Stubbe uit Brugge belandde samen met haar pony in het kanaal Brugge - Gent. Ze was met haar ouders en andere ruiters vertrokken vanaf de hoeve van de familie Vanrie in de Hooiestraat in Beernem. Het ging om een avondwandeling met koetsen. Melanie had haar ouders voorgesteld om wat voorop te galopperen met haar pony. 'Plots moet mijn pony geschrokken zijn van een omgewaaide boom, ofwel wou hij terugkeren naar de groep paarden. In elk geval begon de pony achterwaarts te lopen en kwam hij met mij in het water terecht. Ik heb me onmiddellijk los gemaakt en ben zo snel als ik kon naar de kant gezwommen. Mijn pony volgde mij en wachtte in het water ter hoogte van de palen', vertelt slagersdochter Melanie.

'Wij waren met de koets het rijden, toen plots een wielertoerist ons iets toeriep. Ik heb enkel verstaan dat ik naar het water moest kijken. De man was in paniek, maar ik ben hem erg dankbaar. Anders hadden wij er wellicht niet opgelet dat Melanie twee meter dieper in het water lag. Mijn man en mijn schoonvader konden Melanie snel op het droge helpen terwijl ik in het kanaal ben gesprongen om bij de pony te blijven. De Oostkampse brandweer was intussen aangekomen en bracht Melanie uit voorzorg naar het ziekenhuis. Met een bootje voeren ze tot bij de pony, maar eerst hadden de brandweerlui niet het juiste materiaal om het paardje uit het water te tillen. Gelukkig is Ruben Devisch met zijn tractor gekomen waaraan twee vorken bevestigd zijn. Zo konden we de pony optillen. Dat is bijzonder goed verlopen', vertelt mama Hilde Dewulf.

aerdenhout1

Re: Meisje en pony uit Brugge ontsnappen aan de verdrinkingsdood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 07:52

Zo...die zal voorlopig wel nacht merries hebben!
Heeft duidelijk een engeltje boven haar hoofd gehad.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 07:53

Jeetje ..
Dat lijkt me ook eng ..
Als die wielrenner niet voorbij was gekomen :S

Wat was er dan gebeurd ..
Eng ..

Nouja wel goed afgelopen gelukkig :d

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:01

Bah wat naar.
Gelukkig zijn zowel het meisje als de pony in orde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:04

Soms heb je pech... en soms... ook nog eens ongelooflijk veel mazzel...

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:11

Wat een geluk! Dit zal toch wel even schrikken geweest zijn voor alle partijen.

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:11

Jeetje, wat komen die er ongelooflijk goed vanaf!
Kennelijk was de bodem in het kanaal zo goed dat de pony wel even kon blijven staan.

lonnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:12

Jeetje het zal je maar gebeuren ben je even lekker met je pony aan het rijden lig je in een keer in het water...
Ze heeft echt geluk gehad!

Hoe is het nu met dat meisje en haar pony?

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:13

Goh ik denk er ook wel eens aan stel je voor als je met paard en al het water in valt.. en dan ook nog eens in een kanaal waar je moeilijk uit komt.. brrr..gelukkig dat alles goed is gekomen.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:27

Ik neem aan dat de pony niet op de vorken omhoog gehezen is?:P

Ze hebben wel erg mazzel gehad ...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:33

Nou die twee hebben inderdaad heel veel geluk gehad dat ze er zonder kleerscheuren vanaf gekomen zijn. Hun beschermengeltjes hebben even overuren gedraaid.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:36

Daar heb ik altijd zo schrik voor als ik naast het kanaal aan het rijden ben. Ze kunnen ze makkelijk het water in glijden als ze verschieten of in protest gaan.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:40

Wieke schreef:
Soms heb je pech... en soms... ook nog eens ongelooflijk veel mazzel...

Nou, idd,.... maar jeuj, wat een nachtmerrie,....

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:55

Brrr... dat wil je echt niet meemaken! :oo

Gelukkig is het goed afgelopen...
Lijkt me verschrikkelijk om je pony in het water te moeten laten als ze jou er uit halen. ;(

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:57

ik ben ook altijd bang voor kanalen := helemaal omdat mijn paard totaal niet op let, ik ontwijk ze liever

maar wat een geluk bij een ongeluk zeg, ze zullen wel flink geschrokken zijn

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 09:14

Pff ik weet welk kanaal dat is lijkt mij geen pretje om daar in te belanden zeg.
Gelukkig is het goed afgelopen voor meisje en pony!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 09:35

gelukkig is het goed afgelopen.
toch nog even dit: als het meisje maar 11 is, mag ze volgens het belgische verkeersreglement niet eens op de openbare weg rijden.
Citaat:
Ruiters moeten volgens de wet minimum 14 jaar zijn om op de openbare weg te mogen rijden. Deze leeftijd wordt echter teruggebracht naar 12 jaar, op voorwaarde dat men vergezeld is van een ruiter van ten minste 21 jaar oud. Bestuurders van gespannen moeten daarentegen minstens 16 jaar oud zijn.

bron: http://www.polfed-fedpol.be/verkeer/ver ... den_nl.php

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 09:56

Wat zal iedereen geschrokken zijn! Gelukkig is het goed afgelopen!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:27

fojoe schreef:
gelukkig is het goed afgelopen.
toch nog even dit: als het meisje maar 11 is, mag ze volgens het belgische verkeersreglement niet eens op de openbare weg rijden.
Citaat:
Ruiters moeten volgens de wet minimum 14 jaar zijn om op de openbare weg te mogen rijden. Deze leeftijd wordt echter teruggebracht naar 12 jaar, op voorwaarde dat men vergezeld is van een ruiter van ten minste 21 jaar oud. Bestuurders van gespannen moeten daarentegen minstens 16 jaar oud zijn.

bron: http://www.polfed-fedpol.be/verkeer/ver ... den_nl.php

Meisje was wel vergezeld van een groep oudere ruiters/menners. Dan is ze wel 11 en geen 12, maar als ze 12 was geweest had het voor dit ongeluk echt geen verschil gemaakt. Ook niet als ze 20 was geweest. Dit soort dingen kunnen ( helaas ) nou eenmaal gebeuren, maar gelukkig is het in dit geval goed afgelopen voor zowel meisje als pony!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:36

oh, dus het geeft niet als de wet overtreden wordt :?
kan je ook net zo goed zonder rijbewijs in een auto gaan rijden.
denk je dat de verzekering zoiets niet zou aangrijpen om onder betaling uit de komen?
ze was trouwens in haar eentje een eindje voorop gaan galopperen, waar is die begeleiding dan?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:41

ja dat weet ik niet ik was er niet bij. Geen idee hoe groot die afstand was tussen de ruiters en het meisje.
En nee dat zei ik niet, ik zei alleen dat leeftijd in dit soort gevallen niet uitmaakt.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:44

Anderhalf jaar heb ik hetzelfde meegemaakt met mijn pony, het vroor die winter behoorlijk en de mijne schrok ook en voor ik het wist lagen we in het kanaal. Ik was helemaal alleen en bij mij zag een hardloper mij het water ingaan en die heeft me eruit gehaald en daarna samen met mij de pony.

Ik weet wel dat ik met haar nooit meer langs een kanaal ga. Ben echt bang voor kanalen geworden. Kanalen hebben aan de kant een stuk waar je kan staan, ik denk dat de pony daar is blijven staan, dat deed de mijne toen ook. Ik ben wel heel blij dat mijn pony eruit is gekomen zonder de hulp van de brandweer, want anders zou die ook nog een trauma hebben, ben bang dat deze pony dat ook krijgt.

Bij mij is de brandweer trouwens 3 keer verkeerd gereden voordat ze bij mij waren:S.
Dus hadden we zat tijd om het zelf te proberen.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:46

SuperSmurf schreef:
ja dat weet ik niet ik was er niet bij. Geen idee hoe groot die afstand was tussen de ruiters en het meisje.
En nee dat zei ik niet, ik zei alleen dat leeftijd in dit soort gevallen niet uitmaakt.

maakt niet uit voor het ongeval op zich.
maakt wél uit voor de miserie die je achteraf nog kan krijgen omdat je in overtreding was ;)

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:49

daar heb je idd helemaal gelijk in ja :j Maar gelukkig speelt dat in dit geval niet :)

@ Rosanna; kan ik me voorstellen dat je dat nu eng vind.. Ik denk dat ik hetzelfde zou hebben. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje! En die kanalen zijn idd dood eng om in te vallen, juist omdat de wanden zo hoog zijn!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:56

SuperSmurf schreef:
daar heb je idd helemaal gelijk in ja :j Maar gelukkig speelt dat in dit geval niet :)

@ Rosanna; kan ik me voorstellen dat je dat nu eng vind.. Ik denk dat ik hetzelfde zou hebben. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje! En die kanalen zijn idd dood eng om in te vallen, juist omdat de wanden zo hoog zijn!

nou, misschien dat de ouders van dit meiske nog een flinke rekening van de brandweer gaan krijgen!?? je weet het niet.

iig fijn dat het goed is afgelopen!