Uraya (Farmer x Zeno), het paard waarmee Albert Zoer deelnam aan de Meyden FEI Nations Cup in Rome, is naar de Verenigde Staten verkocht. Daarmee is Zoer een paard voor het hoogste werk kwijt, maar met het winnen van de Grote Prijs van Balve met Uraguay (v. Nairobi) heeft hij laten zien nog genoeg potentieel in zijn stal te hebben.
“Dat de merrie af en toe bokt en steigert was geen enkel bezwaar. Ze doet het namelijk altijd in de wedstrijd voor ze van start gaat, maar als we gestart zijn is dat bokken helemaal over en is ze volledig geconcentreerd op de hindernissen”, vertelt Albert Zoer over de verkoop van Uraya.
Daarnaast is het paard ook niet makkelijk verkoopbaar met dat gebok. Als de koper met haar overweg kan dan had ik het ook gedaan. Wel jammer want het is een goed paard...
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 07-06-10 08:43
Hij heeft Sam en Samurai ook nog staan. Ik neem aan dat ie gokt op een ticket met Sam voor de WEG.
Ik vond Uraya wel een geweldig dier, zeker in combinatie met Albert. Iemand trouwens enig idee waar ie USE gelaten heeft?
jammer weer een goed springpaard weg uit Nederland. Maar goed het is zn eigen keus, als je soms nog een beetje geld wilt verdienen moet je soms keuzes maken.
Ik maak me om de paarden van Zoer geen enkele zorgen die heeft ze wel staan die potentieel genoeg hebben. Hij moet er in 2012 weer staan en volgens mij is dat geen probleem voor hem.
lienepien610
Geplaatst: 07-06-10 10:54
Urnie85 schreef:
als je soms nog een beetje geld wilt verdienen moet je soms keuzes maken.
Volgens mij had hij met de verkoop van Okidoki een best bedrag gekregen..
Jammer, maar inderdaad als de nieuwe eigenaar er geen probleem mee heeft en ermee overweg kan, waarom niet.
mairead
Geplaatst: 07-06-10 11:16
Jammer; ik denk dat hij nog ver had kunnen komen met deze merrie. Maar hij heeft vast nog genoeg talentvolle paarden op stal staan en als je een goed bod krijgt is de keuze snel gemaakt, lijkt mij.
Ik herinner me nog dat ik eens een wedstrijd heb gezien waar Uraya het apparaatje voor de tijdmeting, die in het parcours stond, omver had geschopt. Vanaf dat moment is dat paard me altijd bijgebleven!
Liaz26
Geplaatst: 07-06-10 11:19
De ruiter is ook erg belangrijk,laat zoer maar schuiven