Wathelet maakt rentree in Belgische springploeg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Wathelet maakt rentree in Belgische springploeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 15:08

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

Vorig weekend vierde Gregory Wathelet z’n rentree in de Belgische springploeg. In het Portugese Lissabon reden de springduivels naar een vierde plek met Wathelet en Wonami van de Aard (v. Bon Ami) in het team. “Maar ik mik eigenlijk vooral op de tweede helft van het seizoen”, zegt de 34-jarige Wathelet.

Wathelet keerde België enkele jaren terug de rug toe en koos voor de Oekraïne waarmee hij ondermeer naar de Wereldruiterspelen en de Europese kampioenschappen trok. Maar ruim twee jaar terug koos Wathelet eerder verrassend opnieuw voor de Belgische nationaliteit. Uiteindelijk duurde het tot begin dit jaar voor hij de Belgische kleuren opnieuw kon verdedigen en zowat gelijktijdig kwam de voordien bij Michael Whitaker gestalde Wonami van de Aard naar Wathelet. “De eigenaar is Fabian Schreiber die ik al jarenlang ken. Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat Wonami eigenlijk bij mij staat met het oog op de verkoop. Dat maakt het een beetje moeilijk te plannen, maar met Celcius de Ruisseau Z (v. Chellano Z) heb ik een uitstekende negenjarige en met Copin en met Sea Coast Cortes C (v. Randel Z) twee uitstekende achtjarigen. Daarom mik ik eigenlijk op de tweede helft van het seizoen.”

Celsius moet over enkele maanden klaar zijn voor het stapje hoger en als ik dan nog steeds Wonami heb kan ik opnieuw dromen van grotere wedstrijden. Een selectie voor de Wereldruiterspelen is voor mij geen optie, omdat ik gewoon weet dat er in België betere combinaties zijn. Ik weet dat Copin veel meer in z’n mars heeft. Met hem mag ik vooruit denken, richting Londen 2012 bijvoorbeeld.”

X__Trees

Re: Wathelet maakt rentree in Belgische springploeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:13

Heel eerlijk interview! Hij zegt meteen waar 't op staat.

Eponastable

Re: Wathelet maakt rentree in Belgische springploeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:29

Zo moet het idd :)