Eventer Oliver Townend heeft met Ashdale Cruise Master de wereldbekerwedstrijd van Tattersalls (Ierland) gewonnen. Nog maar vijf weken terug kwam de Brit met hetzelfde paard ernstig ten val tijdens de viersterreneventing van Kentucky en moest hij per traumahelikopter worden afgevoerd. Ondermeer door zijn air-jacket kwam hij er relatief goed vanaf. In plaats van de prestigieuze Grand Slam en een kwart miljoen dollar aan prijzengeld hield hij aan het avontuur een gebroken sleutelbeen en de nodige kneuzingen over.
Een paar weken na zijn val zat Townend alweer te paard om in zijn tweede competitieweekend al toe te slaan in een wereldbekerwedstrijd. ‘Daarvoor ben ik naar hier gekomen’, aldus Townend. ‘En nu wil ik die val achter me laten. Dit is een fantastisch paard dat nog altijd progressie maakt.’ Na zes van de twaalf wereldbekerwedstrijden gaat de Australische Megan Jones nog altijd aan de leiding, voor Lucy Wiegersma. De Britse met Nederlandse roots behaalde in Tattersalls een vierde plaats.