Tuigpaardhengst Bentley VDL verwond in de mond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta1977

Tuigpaardhengst Bentley VDL verwond in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 19:29

www.horses.nl

De eigenaren van Bentley VDL (v. Larix) hebben vrijdag een brief en foto's verstuurd naar het KWPN naar aanleiding van het verrichtingsonderzoek, dat donderdag eindigde voor de tuigpaardhengst. “Ik bracht een gezond paard weg en kreeg een compleet ander paard terug. Hij heeft ernstige verwondingen in zijn mond en is lusteloos en stijf”, aldus vaste rijder Derk Jan Mekkes.

“Het KWPN heeft zeven dagen om te reageren. De blessures zijn van dien aard dat ik het onwaarschijnlijk acht dat Bentley dit jaar nog voor de wagen zal staan”, aldus Mekkes. “Wij herkennen ons niet in het geschetste beeld”, laat Johan Knaap namens het KWPN weten. “Wel is bij het uitchecken van Bentley VDL, na afloop van het verrichtingsonderzoek, geconstateerd dat sprake is van een recente beschadiging in de mond. Inmiddels hebben wij een brief van de eigenaren ontvangen. Dit schrijven hebben wij inmiddels in behandeling genomen.”

Albert

Re: Tuigpaardhengst Bentley VDL verwond in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:15

Dat is niet zo fraai. Als de beschadigingen minstens een half jaar kosten om te herstellen is er serieus iets mis met de trainingsmethoden.
Ik herinner mij nog zo'n geval; Fabricius.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:04

als dit waar is heeft kwpn nog wat ter verantwoorden
een paard dat de mond kapot heeft mag ook niet starten op
een wedstrijd om dat het dier onvriendelijk is. dus waarom dan wel met de keuring. dan zeg netjes tegen de eigenaar wat er er aan de hand is en dat hij over gekeurt moet worden als de mond genezen is. lijkt mijn maar het zal nog wel een staartje krijgen denk ik }>