De KWPN-gekeurde hengst Utopie is verkocht naar Amerika alwaar een jonge ruiter de teugels heeft overgenomen. Marc Houtzager had met de pas negenjarige hengst vorig jaar al een debuut gemaakt op 1.60m-niveau.
Houtzager reed in het verleden ook zijn vader Jacomar op het hoogste niveau en zijn Oostenrijkse vriendin Julia Kayser heeft Utopie's moeder Pherna (v. Calvados) als toppaard onder het zadel. Ondanks zijn potentie lieten fokkers de interessante jonge hengst massaal links liggen.
Eigenaar Johan Regterschot: 'Op een gegeven moment moet je dan wat. En aangezien er altijd vraag is naar paarden, die op 1.60m niveau lopen, heb ik besloten hem te verkopen.'
Begrijpelijk, er zijn zoveel paarden, als ik bij ons kijk wat er te koop staat en niet verkocht wordt, kan ik me dit heel goed voorstellen.. Al heb je een 1.60 paard niet zomaar natuurlijk
Ketaki
Geplaatst: 01-06-10 19:59
Michael1104 schreef:
goed zo, alle toekomst paarden naar het buitenland verkopen.
waarom is dat dan zo goed?
Nederland houd geen topspringpaarden meer over zo.
dat is best jammer
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-10 20:00
Ketaki schreef:
Michael1104 schreef:
goed zo, alle toekomst paarden naar het buitenland verkopen.
waarom is dat dan zo goed?
Nederland houd geen topspringpaarden meer over zo.
Jammer dat wel. Maar aan de andere kant, moet Nederland niet juist blij zijn met de interesse vanuit de hele wereld voor onze paarden? Zegt toch wel wat over de NL'se paarden .