Stefaan de Smet Vlaams nationaal eventing kampioen LRV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Stefaan de Smet Vlaams nationaal eventing kampioen LRV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 08:14

www.galop.be

Stefaan de Smet van LRV Bassevelde won afgelopen zondag op een bijzonder knappe manier de nationale eventingwedstrijd van LRV op en rond de Galgenberg in het Tongerse plaatsje Berg. Stefaan won al eerder het nationaal kampioenschap maar slaagde daar nog niet in met Quick Misaura (v. Gottwald). De combinatie was wel al goed voor verscheidene ereplaatsen en knappe prestaties op Europese kampioenschappen maar winst in de nationale eventingwedstrijd zat er nog niet eerder in.

Selectief parcours Stefaan De Smet begon als voorlopige nummer drie aan het selectieve cross-countryparcours en was de enige die zonder tijdsfouten de klus klaarde. Raf Kooremans van rijvereniging Merksplas die na het dressuuronderdeel als leider aan de cross was begonnen met Demeter kreeg tijdsfouten en sprong naar plaats drie in het voorlopige klassement. Bart Hermans en Winnie H van LRV Kasterlee reed ook een snelle en bovendien foutloze cross en steeg van plaats vijf naar twee. Frederik Smet die als voorlopige nummer twee was gestart liep met United een weigering op en zag zijn kans op een nieuwe titel in rook opgaan. De Minderhoutse topamazone Karin Donckers stond ook vooraan in het tussenklassement na de dressuur. Zij reed met Maxwell Steel een foutloze cross maar kreeg net als Raf Kooremans enkele tijdsfouten op het conto.

Spanning tot op het einde In het afsluitende springonderdeel kon Stefaan De Smet zich twee springfouten permitteren. De veelzijdige ruiter uit Bassevelde beperkte de schade tot één afworp en pakte verdiend de nationale titel. Zijn collega-top-vier-ruiters hielden de spanning er zeker tot het laatste in want één voor één waren ze goed voor foutloze springparcoursen. Bart Hermans werd uiteindelijk knap tweede, Nederbelg Raf Kooremans pakte het brons. Karin Donckers moest een week na haar Belgisch kampioenschap tevreden zijn met de vierde plaats en Wouter De Cleene werd nog mooi vijfde.

KBC Trophy Eventing voor Tim Ooms De KBC-Trophy voor jonge en beloftevolle eventingruiters op basis van een regelmatigheidscriterium was voor een bijzonder gelukkige Tim Ooms uit de rijvereniging Mol Achterbos met Valeska

In de klasse Midden was de zege na een indrukwekkende dressuurproef en een foutloze cross voor Koenraad Lauwereys van LRV Vollezele met Every Chico Sun. Karin Donckers met Berlioz pakte zilver. Marilyn Wuytack uit Waasmunster werd knap derde. In de klasse Licht was er Oost-Vlaamse vreugde voor Fien de Vos met Vulkano uit Eksaarde Doorslaar. Jozef Soetemans (RV Grobbendonk) en Luc Rens (RV Herselt) wonnen ook elk een reeks. In de klasse Beginnelingen was er winst voor Paul Laureyssen uit Meer, Birgit Ceuleers uit Kortenaken, Jef Janssens uit Meerhout en Anneleen Wagemans uit de organiserende vereniging Tongeren.

lientjeds

Re: Stefaan de Smet Vlaams nationaal eventing kampioen LRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:02

Die man is dus echt fantastisch! Professionalisme op & top, en dat combineert hij met een topjob.

1 van de fijnste ruiters die ik ken. Absoluut verdiend.

En zalig voor Fien De Vos, die haar papa achterna gaat!

Ongelofelijke prestaties van iedereen, feitelijk.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:23

Heel mooi voor Stefaan! Het is ook zo'n fijn paard!

Wat ik alleen vreemd vindt, hoe kan het dat Raf nog kampioenschappen in België meerijdt? Van mij mag hij hoor maar hij rijdt nu toch voor Nederland.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:47

Raf zit nog gewoon bij de Lrv van Merksplas en kan hierdoor dus deelnemen aan deze wedstrijden :)

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:17

Proficiat voor Stefaan, een knappe bekroning!
Echt een vakman te paard hoor.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:55

jeejh !! Brabant heeft 2 Nationale Kampioenen :D

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:26

Yolien schreef:
Heel mooi voor Stefaan! Het is ook zo'n fijn paard!

Wat ik alleen vreemd vindt, hoe kan het dat Raf nog kampioenschappen in België meerijdt? Van mij mag hij hoor maar hij rijdt nu toch voor Nederland.

Dit vroeg ik me ook af. Het is hem gegund hoor maar ik vind het vreemd dat hij voor Nederland uitkomt en toch voor een belgische vereniging rijdt. Wist niet dat dat kon.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:30

ik stond een paar jaar geleden naast een meisje uit Nederland in de prijsuitreiking op wedstrijd. Zij reed ook gewoon in de LRV terwijl ze in Nederland woont, dus blijkbaar mag het ...