Young wint NQHA SummerMeeting, Anky van Grunsven tweede

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Young wint NQHA SummerMeeting, Anky van Grunsven tweede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 11:48

www.horses.nl

Reiningamazone Rieky Young pakte zaterdag de overwinning in de reiningrubriek voor senioren tijdens de SummerMeeting van de NQHA in Nistelrode. Haar leerlinge Anky van Grunsven eindigde op de tweede plaats.

Rieky Young kwam in actie met haar paard Burnt Starlight. Anky verscheen voor de jury met haar Whizashiningwalla BB. Zij kreeg een score van 70 punten toebedeeld. Anky komt komend weekend opnieuw aan de start in Veldhoven.

Klik hier voor alle uitslagen.

BarbaLalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:22

Gefeliciteerd :)

Wat ik me al een tijdje afvraag; is Anky 2e omdat ze een goed westernpaard onder de kont heeft (even kort gezegd), of omdat ze de western tak al zo goed beheerst?
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 31-05-10 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:24

Anky rijd al heeeel wat jaartjes western én ze heeft nu een goed paard onder de bips :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:25

BarbaLala schreef:

Wat ik me nu wel afvraag; is Anky 2e omdat ze een goed westernpaard onder de kont heeft (even kort gezegd), of omdat ze de western tak al zo goed beheerst?

Die discussie is al heel veel geweest, zal wel beide zijn..
Ik vindt het in elk geval geweldig dat ze het met zoveel passie doet, you go girl!!! :D

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:25

BarbaLala schreef:

Wat ik me nu wel afvraag; is Anky 2e omdat ze een goed westernpaard onder de kont heeft (even kort gezegd), of omdat ze de western tak al zo goed beheerst?

Laten we het op de combinatie van de twee houden. Een heel goed afgericht westernpaard is zeker niet zo makkelijk te rijden dan dat iedereen denkt. Zij zijn namelijk heel gevoelig aan de hulpen, voor je het weet draai 3 spinnen teveel ;) . Je moet dus wel beschikken over een dosis rij-vaardigheid en kennis van de westernhulpen.

Jessix

Re: Young wint NQHA SummerMeeting, Anky van Grunsven tweede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:18

Ik geloof toch wel dat Anky veel "ruitergevoel" heeft. Ze heeft een goed paard en goede leermeester aan Rieky en ze is al best een tijdje aan het oefenen. Dus ja..

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:28

BarbaLala schreef:
Wat ik me al een tijdje afvraag; is Anky 2e omdat ze een goed westernpaard onder de kont heeft (even kort gezegd), of omdat ze de western tak al zo goed beheerst?

Wat denk je zelf?

Velen zullen denken ook gegarandeerd (minimaal!) tweede te zullen worden wanneer zij starten met Salinero of voor mijn part een goed lichte tour paard...

:=

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:30

Kaja schreef:
BarbaLala schreef:

Wat denk je zelf?

Velen zullen denken ook gegarandeerd (minimaal!) tweede te zullen worden wanneer zij starten met Salinero of voor mijn part een goed lichte tour paard...

Moeten ze wel kunnen rijden. Want als jij in het L of net M rond huppelt dan gaat dat toch niet lukken. Mooi voorbeeld is Crack C. (niks ten nadelen van Brigit)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:31

sporter schreef:
Moeten ze wel kunnen rijden.

Dat denken ze (bijna) allemaal, dus wat dat betreft :D

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:34

Ohh wacht ik had je bericht niet helemaal goed gelezen (A)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:36

Kaja schreef:

Nou, ik niet, denk ik, hoor... Zo'n paard zou volgens mij niet begrijpen wat ik nou wil. Daarbij is mijn houding ook nog eens bagger.
sporter schreef:
Moeten ze wel kunnen rijden. Want als jij in het L of net M rond huppelt dan gaat dat toch niet lukken

Precies; dus de vaardigheid van de ruiter heeft er wel degelijk iets mee te maken. Ik denk dat dat voor Anky in dit geval ook geldt. Ze heeft er vast en zeker voordeel van dat ze een goed paard heeft, maar zelf weet ze vast ook wel wat ze doet, hoor...

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:40

waarergens was de summermeeting in nistelrode?
ik was dit weekend weg dus net gemist

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:22

Of je hoog kunt eindigen ligt soms ook aan de sterkte van deelnemersveld denk ik? Maar hoe dan ook... ze doet het idd met veel passie en zo lang ze er lol in heeft en van geniet moet ze het lekker blijven doen en lak hebben aan al het commentaar dat ze erover krijgt. Fijn dat Rieky ook weer goed gereden heeft.

BarbaLalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:27

Kaja schreef:
BarbaLala schreef:

Wat denk je zelf?

Ik zei ook "even kort door de bocht gezegd", want ik snap heus wel dat je met een goed paard alleen de top niet haalt, maar dat ruitergevoel natuurlijk ook belangrijk is.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:32

Ik ben eerlijk gezegd best onder de indruk van Anky's prestaties !

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:59

Zeventig is een mooie score.....

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:14

dat gaat iig de goede richting op,
ga zo door!

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:30

De mensen die zeggen dat ze goed rijd omdat ze een goed paard onder de kont hebben hebben het fout. Je moet echt wel kunnen rijden om een paard onder controle tehouden, de techniek te kunnen. Ik weet zeker als ik mensen die niet goed western kunnen rijden Einsteins revolution geef, dat ze niet aan de 60 komen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:16

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:45

Snap niet dat mensen denken dat ze ook niet naar WEG wil gaan voor de reining. Natuurlijk wil ze dat!! Anders zet ze zich niet zo in, en misschien gaat ze niet voor de dressuur omdat ze zich graag voor de volle 100% in Kentucky voor de reining wil geven?

Ik zou zeggen you go girl!! Go anky!!!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:59

apart dat hier alleen genoemt wordt wie de sr reining heeft gewonnen.....

anky: ik vind het top wat ze doet. maar een 70 score is natuurlijk niet zo geweldig.... is gewoon netjes. wil dus ook zeggen dat het level niet zo geweldig was, normaal wordt je op een grote show in de open senior niet 2e met een 70...

maar, go anky go, ik waardeer wat ze doet voor onze sport!