www.academybartels.nl
Gisteren ging Imke weer voor het eerst sinds de wereldbekerfinale met Hunter Douglas Sunrise de ring in.
Imke:”Met het oog op de eerste belangrijke wedstrijd van dit zomer seizoen, CHIO Rotterdam, had ik Schayk als tussenstation ingepland. Sun is in de training echt nog in de opbouwfase. Na de wereldbekerfinale heeft ze een periode actieve rust gehad. Dat betekent dat ze wel in beweging is gebleven, maar echt alleen in het bos en licht werk. Sinds drie weken zijn we weer aan het opbouwen en ik ben blij dat ik Schaijk als tussenstation genomen heb. Ik wilde gewoon weer een keer de ring in, zonder dat er druk op stond. Sun vond het leuk om weer mee te zijn, maar ook best wel weer spannend. Ondanks alle ervaring die ze inmiddels al heeft, staat ze op de wagen toch nog te trillen van de spanning als ze weer voor het eerst mee is. En ook in de ring waren er wat momenten dat ze het best wel spannend vond, maar we hebben een fijne oefening gehad vandaag. Ik weet waar we staan en wat de komende twee weken ons huiswerk is.”
Met 73.3% wonnen Imke en Hunter Douglas Sunrise deze wedstrijd.