Goede score voor Imke en Hunter Douglas Voice

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Goede score voor Imke en Hunter Douglas Voice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 07:28

www.academybartels.nl

Gisteren was Imke met Hunter Douglas Voice en Hunter Douglas Toots te vinden in Schayk, waar de laatste selectie lichte tour voor het NK werd verreden. Hunter Douglas Voice was de eerste van de 2 met wie Imke aan de start kwam. Voice was in vorm.

Tijdens het losrijden was hij nog wat afgeleid door een merrie met veulen wat langs de baan liepen, maar hij kwam steeds beter bij de les en liet uiteindelijk een nagenoeg foutloze proef zien met veel power en schwung. Imke:”Het is een genot om met Voice op wedstrijd te gaan. Hij heeft zo’n enorme ‘wil om te pleasen’ om het zo maar te noemen. Hij blijft gaan en hoe moeilijker het wordt, hoe leuker hij het lijkt te vinden. Hij liep vandaag een hele fijne proef. Maar het kan nóg beter hoor!”. Ook de juryleden waren erg enthousiast over Imke en Hunter Douglas Voice en gaven hen dan ook een topscore van 74.3%! Zij werden tweede achter Madeleine Witte en Vontango, die aan het einde van de proef Imke en Voice nog net voorbij gingen met ruim 75%.

Imke en Hunter Douglas Toots kwamen voor de allereerste keer aan de start. En dat debuut verliep nog niet helemaal vlekkeloos. Imke: “Op het voorterrein was Toots erg goed bij de les en stond hij er goed aan. Toen ik de ring in kwam raakte ik de controle nog te veel kwijt, en kregen we vooral in het galopgedeelte erg veel fouten. Toots is enorm groot en als hij er goed aan staat heel licht te rijden, maar in de ring nam hij vandaag het roer van me over, en dan merk je toch wel even dat hij echt groot is. Tussendoor geeft hij wel echt een fantastisch gevoel! Hij is een heel sympathiek paard met enorm veel uitstraling. Hij heeft nu de norm gehaald om mee op internationaal concours te gaan, dus de komende tijd zal hij vaker meegaan. CHIO Rotterdam zal voor hem waarschijnlijk de eerstvolgende wedstrijd worden.”
Hunter Douglas Voice heeft zich gekwalificeerd voor het NK lichte tour, en komt dus over twee weken tijdens Outdoor Gelderland in De Steeg weer aan de start.

Thomas

Re: Goede score voor Imke en Hunter Douglas Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:22

Wow! Wat een score's. :D Imke heeft in Voice echt een goede.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:10

Toots is ook echt mega groot ding. Maar dat gaat wel goed komen met hem. Hij kan echt geweldig lopen!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:12

Super zeg!

Ik ben ook wel benieuwd naar de reportage van Bit over Imke een Toots. :j Dat hij zo groot is kan inderdaad wel een punt zijn. :)

sheyjoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:15

hihi en dan te bedenken dat ik zn kleine broertje heb met een stokmaat van 1.60m