Michel Vandenbosch van dierenrechtenorganisatie GAIA reageert geschokt op de bomaanslag waarbij de Palestijnse verzetsbeweging Hamas op 25 mei een bom-ezel inzette in een poging om dood en verderf te zaaien.
De ezel werd voor een kar gespannen waarop 200 kilo dynamiet lag. Vervolgens werd het dier naar de Israëlische grens gestuurd. De lading werd vanop afstand tot ontploffing gebracht. Hierbij kwam niemand om het leven, behalve de ezel.
"Een ongehoorde misdaad. Ik vind sowieso alle terreur al onmenselijk en als men daar dan ook nog eens een weerloos dier voor misbruikt, dan maakt dit de daad nog laffer", zegt Vandenbosch in een reactie tegen Joods Actueel.
"Ik vraag me of Mohammed dit als profeet zou goedkeuren, ik heb daar mijn twijfels over. Ik denk ook niet dat er ergens in de Koran staat dat je weerloze dieren mag gebruiken om terreurdaden uit te voeren. Als men denkt daarmee het paradijs te bereiken..."
Ja stel je voor, dan kun je toch beter kindertjes gebruiken (dat gebeurt nl. al tijden, volgens mij heeft die man echt zijn prioriteiten verkeerd liggen, maar goed, niet dat jullie denken dat ik voor het opblazen van ezels ben)