Dag van het Aangepannen paard trekt erg veel publiek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Dag van het Aangepannen paard trekt erg veel publiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 07:23

www.kwpn.nl

Het zeer veelzijdige programma van de Dag van het Aangespannen Paard op De Uithof in Utrecht trok weer veel bezoekers. De deelname in de eerste tuigpaardrubriek was groot en daarom werd er van deze lage limietklasse twee wedstrijden gemaakt. Biantha V (v.Manno) van Gerry Harmanussen met van Robbie van Dijk en Black King (v.Manno) van Johan Vierwind met Bert Jan Calis wisten elk een afdeling van deze limietklasse te winnen. Het zijn beide twee statige paarden die er groots overkijken en hun bewegingen goed afmaken.

In de tussenlimiet had Robbie van Dijk ook het winnende paard voor de wagen. Dat was de fraai showende Ariantha J (v.Moneymaker). Evelien Corbeek wist daar de ijzersterk bewegende Only the Lonely (v.Manno) van Hennie Harink naar plaats twee te rijden. Voor Anton Kogelman zat er met zijn deftige Zendor (v.Manno) de derde plaats in.

In de hoge limietklasse was showbink Wow (v.Manno) met Henk van Essen niet te overtreffen en zijn show leverde oranje op. Christ Louws heeft enige tijd geleden Tasman (v.Marvel) van Mark de Groot overgenomen en deze vos deed het voortreffelijk en werd tweede. Over de benen kon Wesley VW (v.Patijn) van Henri van Weeghel zich eigenlijk best meten met de koplopers maar in het front waren deze even rijker. Wesley werd derde.

Stal de Gooyer wist twee maal met oranje huiswaarts te gaan. Thea de Gooyer kon met de machtig optredende Olievier (v.Wilhelmus) in de damesrubriek iedereen achter zich laten en Erik de Gooyer had Olievier en Zwieber (v.Larix) heel best in de tweespanrubriek en wist daar de koppositie te veroveren. Egbert Emmink nam er het rode lint mee met Walando (v.Seinman) en Viedeo (v.Manno) van Wim Kosse. In de damesrubriek wist Inge Jansen bij herkansing een plaatsje te stijgen en kon de zeer chique van front zijnde De Bree (v.Selleen) van haar vader als tweede opstellen voor Söndral (v.Manno) met Simone Klinkhamer.

Na vrij langdurig juryberaad en zonder herkansing won Cees Klinkhamer met Söndral de openklasse. Egbert Emmink met Liberty (v.Renovo) van de combinatie Vughts/Van Winden en Vlam (v.Larix) met Marcel Leusink volgden maar verschillen waren er nauwelijks.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:41

Hier wil ik graag aan toevoegen dat de Dartmoorpony's Ras van de Dag zijn geworden, onder het motto de "De jeugd heeft de toekomst" een heel geschikte pony waarmee kinderen hun eerste stappen in de mensport kunnen zetten.

Dartmoorpony Stamboek, van harte gefeliciteerd van jullie buren, het Groninger/SZH team!

Retlaw

Re: Dag van het Aangepannen paard trekt erg veel publiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:05

waarom geen nieuws over de friezen rubrieken?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:34

jannie86 schreef:

Omdat het KWPN niets met friezen heeft? ;) Dit zie je vaker, op de KWPN site staat vaak wel een verslag van een aangespannen wedstrijd over de tuigpaarden, maar die schrijven -logisch ook- niets over de friezen en de hackney's.

Wel vreemd dat de limiet bij de tuigpaarden wel gesplitst is, en bij de hackney's mocht dat niet.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:46

dartmoors namens ons ook gefeliciteerd

gr. eigenaresses vd irish cobs

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:09

Neonlight schreef:
jannie86 schreef:

Omdat het KWPN niets met friezen heeft? ;) Dit zie je vaker, op de KWPN site staat vaak wel een verslag van een aangespannen wedstrijd over de tuigpaarden, maar die schrijven -logisch ook- niets over de friezen en de hackney's.

Wel vreemd dat de limiet bij de tuigpaarden wel gesplitst is, en bij de hackney's mocht dat niet.

ja ik begrijp dat de bron het kwpn is, maar die dag reden er ook Friezen., veel leuker een compleet verslag toch?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:20

Aangezien er geen redactielid of correspondent aanwezig was valt er daar ook weinig over te verslaan. :) Dit is vanaf een andere bron afkomstig, die geen vermelding maakt van andere takken. En als er ook melding van de friezen gemaakt was was het ook niet compleet geweest, want er waren nog wel meer aangespannen rubrieken dan alleen de friezen en tuigpaarden. De hackney's waren er ook nog, en in het verleden waren er ook aangespannen rubrieken met welsh pony's, en volgens mij dit jaar weer (las ergens dat Darwin mee reed).
Je kunt je natuurlijk ook aanmelden als correspondent om uitgebreidere verslagen te maken over de aangespannen sport. :)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:24

en daarvoor moet je op alle concoursen aanwezig zijn?

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:35

Ook namens de Irish Cob Societie Nederland willen wij de Dartmoorpony's van harte feliciteren met de benoeming ras van de dag.
We hebben weer een superfijne dag gehad en willen ook een pluim geven aan de organisatie het was weer super geregeld.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:50

Het was ook ontzettend leuk! Ik ben maar even op het evenemententerrein geweest, maar wat zag het er gaaf uit :) De Hackney's reden toen nog voor op het terrein en wat een showers zijn dat toch ook. Verder ben ik de hele middag en avond met de koetsentocht mee geweest als begeleider, wat een mooie aanspanningen en top sfeer! Ook 's avonds in de regen.

Gefeliciteerd Stal de Gooyer :) Olievier is ook zo'n topper!

ilonka1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:39

Het is eccht een hheel leuk evenement daar in Utrecht. jammer dat er over de friese paarden niets wordt verteld want deze zijn altijd erg aantrekkelijk voor het publiek

Fietje_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:11

Het was een prachtige dag!
De hele middag in een marathon hindernis gestaan om de tijden op te nemen en wat is het toch een gave tak van de paardensport!
Heb er echt van genoten dat ik er zo met mijn neus boven op kon staan. En af en toe moesten we maken dat we weg kwamen als een combinatie een iets te ruime bocht nam :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:47

Ik ben er geweest en vond het niet zo super spectaculair.
Het kan komen doordat mennen niet mijn ding is maar ik zag een hoop dingen wat mij niet aansprak.

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:00

Wij hebben meegedaan met de marathon.
Het was heel erg leuk. Mooie hindernissen, goed georganiseerd.
Een hele leuke dag!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 17:02

Als er mensen zijn die wel aanwezig waren en een verslag over bijv. de rubrieken met de Friezen of Hackneys willen schrijven, dan is dat mogelijk hoor :)

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:17

Ik ben er ook even geweest, vond het wat tegenvallen. Ik ging oa voor de show met de honden, maar die viel dit jaar erg tegen (misschien ook deels door de saaie stem van het meisje die het aan elkaar stond te praten en het trage tempo van de show) ze lieten wel knappe dingen zien hoor!
Afbeelding
zoekplaatje :+
Afbeelding
deze pony moest gereanimeerd worden :D
Er was helaas ook veel tenenkrommends te zien, een menner die zijn tweespan niet onder controle had, waardoor een van de paarden volledig tegen een paal aan liep. ;( een hackney met open mond, paarse tong en een doorgeslagen stang, een hackney die volledig aan de wandel ging met zijn menner.... gelukkig waren er ook veel mooie aanspanningen en heel veel mooie (oa Friese) paarden te zien.
Volgend jaar ga ik zeker weer even kijken (het is tenslotte nog geen 10 min fietsen van mijn huis)

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:34

wat te denken van de Fryske quadrille??
een prachtige show.
en davey g van ad geurts , topgazons sam,van marge emmens een geweldig paard.
we hebben vele mooie friezen voorbij zien komen.
in de limietklasse heeft pjotr v d adelaar gewonnen met mart van daal
in de open klasse werd davey g eerste met ad geurts
topgazon sam werd tweede
in de damesklasse werd davey g eerste met willy vd laar
en de tweede werd topgazon sam met marge emmens
met de tweespannen werd davey g en nicos g eerste met ad geurts
[deze informatie staat op : http://www.friesetuigpaard.nl ]

Roozzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:04

Wat een lieve foto met het kleinere paardje tussen de benen hihi